ראיון עם דובי צ'יזיק מנכ"ל חב' מאיה מיקור חוץ ויעוץ

10 יונ ראיון עם דובי צ'יזיק מנכ"ל חב' מאיה מיקור חוץ ויעוץ

לקראת יריד התעסוקה 2010, ה-21 ביוני, אבניו – קריית שדה התעופה:

"אנו משקיעים רבות בטיפוח הקשר הן ביננו לבין העובדים והן בין העובד לבין האתר שבו הוא מוצב, ומאפשרים ללקוחותינו צורות העסקה גמישות בהתאם לצרכיהם, לדוגמא – היקפי משרה שונים, קוסט פלוס, העסקה לתקופות מוגדרות ועוד".

לקראת יריד התעסוקה שיתקיים ב-21 ביוני באווניו שבאירפורט סיטי, ראיין דיילי מיילי את דובי צ'יזיק, מנכ"ל חברת מאיה מיקור חוץ ויעוץ.

חברת מאיה הוקמה בתחילת 2008. מייסדי החברה ובראשם דובי עצמו הגיעו מעולם התשתיות עם נסיון בפרויקטי תשתיות גדולים מאד בחברות ביטוח, בנקים, חברות תעשייתיות וארגונים נוספים. נסיון זה כולל הקמת מערכות מחשוב, מערכות אחסון, פרויקטי וירטואליזציה, פרויקטי ניהול זהויות וניהול משתמשים, פרויקטי אבטחת מידע ותקשורת ועוד.

תחום מיקור החוץ הוא נושא מורכב, בוודאי כאשר מדובר בתשתיות מיחשוב. כיצד אתם מתמודדים עם איתור כוח אדם מתאים מחד, ושימור העובדים מאידך?

אנו משקיעים רבות באיתור, גיוס, מיון ושימור כח- אדם. המטרה שלנו היא ליצור התאמה מקסימלית בין כישורי העובדים ונסיונם לבין צרכי הלקוח.  יש לדעת כי איתור עובדים מיומנים יכולה להיות, לעיתים, משימה לא פשוטה, אשר גוזלת משאבים יקרים ומעכבת ביצוע פרויקטים. לפיכך אנו פועלים באופן שוטף לגיוס עובדים בעלי מיגוון התמחויות, ומספקים ללקוחות מענה מהיר. אנו גם מאפשרים צורות העסקה גמישות בהתאם לצרכי הלקוחות, לדוגמא – היקפי משרה שונים, קוסט פלוס, העסקה לתקופות מוגדרות וכדומה.

מבחינת שימור הקשר עם העובדים – אנו למעשה משלימים את ההיבט של ניהול משאבי אנוש בארגונים אותם אנו משרתים. אנו משקיעים רבות בטיפוח הקשר הן ביננו לבין העובדים והן בין העובד לבין האתר שבו הוא מוצב.  הפעילות שלנו בנושא מוכיחה את עצמה ולראיה העובדים, ששביעות רצונם גבוהה נשארים אתנו לטווח ארוך.

מאיה גם פיתחה ומיישמת מתודולוגיה ייחודית בעולם מיקור החוץ  – מעין סוג של שותפות עם הלקוח גם בנושא של הכשרה, הדרכה וקידום עובדים, וכן גמישות במעבר ממשרה למשרה ומתצורת העסקה אחת לשניה.

מאיה עוסקת גם בתחום מיחשוב ענן (cloud computing). מהי פעילותכם בתחום זה?

לדעתי מיחשוב ענן הוא פתרון מיקור החוץ העתידי. לאט לאט מתברר שאין סיבה אמיתית שארגונים קטנים ובינוניים יחזיקו מערכות גדולות ויקרות, והפתרון הוא שארגונים אלה יקבלו שירותים מרחוק מידי חברות מתמחות. מיחשוב ענן, הנקרא גם "תוכנה כשירות- SaaS", מאפשר החזר השקעה מהיר (ROI), ומקטין את עלות הבעלות (TCO) למינימום, על ידי הקטנת רכש לתשתיות, אפליקציות, יישום ותחזוקה. הפתרון של "תוכנה כשירות" מאפשר לכל ארגון, בכל גודל, ליישם את הטכנולוגיה הנחוצה לביצוע עסקיו, תוך שמירת הגמישות הנדרשת ושליטה על התזרים הכספי.

יש לנו שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברות תשתיות מובילה ואנו מציעים ללקוחותינו שירותים שונים ואמינים במתודולוגית ה"ענן", כגון שירותי דואר Exchange, שירותי קבצים, שירותי גיבוי, שירותי DRP ועוד. במקביל לשימוש בשירותים אלו מרחוק, אנו שולחים למשתמשים אנשי מקצוע מטעמנו המטפלים בעמדות הקצה, בשרתים ובתקשורת, דבר המבטיח תפקוד שוטף תקין. מדובר בעצם בהרחבה של שירותי ה-OS גם למתן שירותים על פי דרישה ובהתאם לצורך ספציפי של כל לקוח ולקוח.

האם אתם מעורבים גם בפיתוח תוכנה?

יש לנו שיתוף פעולה עם בית תוכנה חרדי בבני ברק ובאמצעותו אנחנו מציעים שירותי פיתוח במיקור חוץ. על פי גישתנו, מנהל הפיתוח של הלקוח יכול בכל עת לפקח אישית על צוות הפיתוח ואפילו להמצא פיזית בבית התוכנה, בהתאם לצורך.

מהי מעורבותכם בתחום התרומה לקהילה?

נושא התרומה לקהילה הוא חלק מרכזי בהוויה של מאיה בפרט ושל כל קבוצת אזטק ככלל. אנו משתפים פעולה עם עמותת טק קריירה המסייעת לצעירים מקהילת יוצאי אתיופיה, בעלי הכשרה טכנולוגית כגון בוגרי קורסים לתכנון ולבדיקות תוכנה. אנו מעסיקים צעירים אלו אצל לקוחות שונים ופועלים לקליטתם אצל הלקוחות כעובדים מן השורה.

 

כתבה ב- DailyMaily

כתבה  ב- PDF

אין תגובות

כתוב תגובה