Employer Branding – Employer Value Proposition

הדרך שלכם לשבות את לב העובדים – Employer Value Proposition

זה לא סוד שעובדים בוחרים את מקום העבודה שלהם בהתאם לשיקולי עלות-תועלת פנימיים שלהם. שיקולים כמו משכורת, שעות עבודה או מרחק גיאוגרפי ניתנים לכימות, אבל מסתבר שהרוב המכריע של העובדים יבחרו בסופו של דבר את מקום העבודה שלהם לפי אלמנטים שלא ניתן להמיר לחישוב מספרי קר כמו עניין בתחום העיסוק, מוניטין החברה והאווירה הכללית בה.

החברות המובילות בשוק מבינות שמארג השיקולים שיוביל עובד אליהם בנוי מגורמים שלא בהכרח נכנסים לטבלת אקסל, ומאמצות אסטרטגיות מעולם ה- Recruitment Marketing כדי לשמר את העובדים שלהן ולמשוך עובדים חדשים. במרכז אלו נמצא ה – Employer Value Proposition)  EVP) : הגורם המרכזי שמבדיל את החברה בעיני העובדים לעומת חברות אחרות.

לבנות הצעה ייחודית לחברה

ממש כמו ה-USP בעולם השיווק, EVP הוא ייחודי לכל חברה, והגדרתו היא לא רק כלי חשוב בגיוס העובדים, אלא במידה רבה הגדרת מהות החברה. מדובר על חלק מהותי ממיתוג החברה כמעסיק (Employer Branding) וחלק משמעותי בעיצוב התרבות הארגונית בחברה.

כדי ליצור EVP שישקף את החברה כמו שאתם רוצים שהיא תראה, צריך להיכנס לנעליים של מחפש העבודה הממוצע. כאשר הוא שומע את השם של החברה, מה הוא יודע עליה? מה הייתם רוצים שיידע? מה מייחד את החברה שלכם מחברות אחרות? התשובות לשאלות אלו הן קריטיות ביצירת מודל משיכה ושימור עובדים יעיל. יש ללמוד את העובדים הקיימים בשוק, את תחומי העניין שלהם ואת סדרי העדיפויות שלהם, ולהתאים את ה-EVP כך שיהיה אטרקטיבי לעובדים הרצויים לכם.

לעשות את זה נכון

קל לטעות ולחשוב שה-EVP יכול להיות על בסיס מחלקתי, ולהשאיר לדרג הניהולי הזוטר להגדיר אותו כלפי מתגייסים חדשים. במקרים כאילו, ה-EVP של החברה מצטמצם לכדי בונוסים וצ’ופרים לעובדים, כל אחד לפי מחלקתו. חברה שתבחר בדרך זו מסתכנת בכך שהייחודיות שלה בגיוס עובדים תאבד לחלוטין.  EVP נכון צריך להיות תוצר של תכנון אסטרטגי רחב עבור החברה כולה. מותר כמובן לכלול תקציב הטבות למחלקות, אבל תקציב שכזה יהיה רק סעיף אחד בתוך ה-EVP הכולל של החברה.

טעות נוספת היא לנסות לייצר EVP על ידי הענקת כל הטבה אפשרית לעובדים. קל לזהות למה אפשרות כזו תקסום למגייסים: מי לא היה רוצה עבודה שמציעה גם משכורת גבוהה, גם שעות עבודה נוחות, גם תנאי עבודה מפנקים, גם הכשרות והעשרות וגם בונוסים עשירים? זוהי טעות אסטרטגית. בפועל, חברות שמנסות לתפוס מרובה בצורה הזו מסכנות את הרווחיות שלהן, ועשויות להרתיע משקיעים פוטנציאלים. כך למשל, הסטארט-אפ הבריטי Buffer, שבמעבר לסאן-פרנסיסקו התהדר במשרדים המשוכללים ביותר, משכורות גבוהות ותנאים יוצאי דופן עבור העובדים, מצא את עצמו מבטל הרבה מההטבות איתן התחיל כשההוצאות שלו עלו בהרבה על ההכנסות, והובילו לכך שלמרות קצב הצמיחה המהיר של החברה, 88% מהמשקיעים הפוטנציאלים סירבו להזדמנות להשקיע.

חשוב כמובן לא לשכוח את העובדים הקיימים שלכם. העובדים שלכם, במידה והם מרוצים מה-EVP שאתם מציעים, יהיו השגרירים הטובים ביותר שלכם בשוק. השקיעו זמן בהכרה של העובדים שלכם והבינו כיצד ניתן לשפר את החוויה שלהם בעבודה.

מעניין? נשמח להעניק לך מענה מקצועי בנושא מיתוג מעסיק.

הנשק הסודי של מנהלי הגיוס

EVP מעיד על סדר העדיפויות של החברה, ויש להדגיש אותו בכל סיטואציה בה פונים אל עובדים פוטנציאלים. האם החברה שלכם מציעה אפשרות לעבודה מהבית? הכשרות מיוחדות לעובדים? תנאים יוצאי דופן? עליכם לציין זאת כאשר אתם “מוכרים” את החברה לעובדים פוטנציאלים. ההצעה הייחודית של החברה שלכם היא זו שתגרום לה לבלוט בשוק רווי ומוטה לטובת העובדים. אם תדאגו לטפח את ה-EVP שלכם, הוא יביא את העובדים המוכשרים ביותר אליכם.