הבלוג שלנו

26 ינו כשהמוצר שלך מתחיל לרגש…

 על הדרך ממוצר - למותג

בחו"ל מתגעגעים לקרמבו. מי שאי פעם חי כמה שנים מחוץ לארץ יודע, שהדברים שהכי מתגעגעים אליהם הם קרמבו, שקדי מרק, קפה נמס עלית ושוקולד השחר. מה הופך את המוצרים האלה, לכאלה משמעותיים בעינינו? אין ספק, שלא האיכות. רובם (ככולם?) לא עשויים מחומרי הגלם המשובחים ביותר, אין להם מרקם יוצא דופן, וגם לא טעם, אבל מה שכן יש בהם הוא מטען גדוש של רגשות וזיכרונות ילדות, והתחושות האלה שהם מעוררים בנו, הן מה שהופך אותם ממוצרים - למותגיםמותג, יכול להיות לא רק מוצר, אלא גם איש, רעיון, שירות או ארגון. ברגע שחשיפה אליו מעוררת בנו משהו, ברגע שהשם שלו עושה לנו להרגיש, סימן שהוא כבר הפך למותג. ולמה זה חשוב להפוך מוצר – למותג. מה זה מבטיח לנו?בעולם כל כ"כ רווי מוצרים, פרסומות ואינפורמציה, חשוב להיות זכיר, וכשאתה מעורר במישהו משהו, הוא זוכר אותך.
קרא עוד

26 דצמ אז מה היה לנו?

סיכום שנת 2013 בעיניים שיווקיות.

המון אירועים היו לנו השנה. מסעירים יותר ופחות. קרובים ורחוקים. חלקם שטפו אותנו מכל הכיוונים, וחלקם היו מינוריים יותר. לרגל סיום השנה, בחרנו להתנתק לרגע מהמשמעות ומההשלכות האמיתיות שלהם, ולבחון אותם בהיבט התקשורתי, שיווקי, חשיפתי. כאילו היו קמפיין החדרה למוצר חדשותי חדש.

 

הסערה שעשתה סערה ככה עושים קמפיין.  72 שעות (לפחות)  ללא הפסקה של החדרה אינטנסיבית של הסערה וסיקור תקשורתי מלא. זה היה קמפיין כולל, רב ממדים ועתיר תקציב, שאי אפשר היה להתעלם ממנו. קבלנו את הסערה בכל המדיומים ובכל הפלטפורמות. מי שסגר את הטלויזיה, שמע עליה ברדיו. מי שסגר את הרדיו, נחשף אליה פיזית, בחוץ. זו היתה חגיגה מטורפת של יחסי ציבור. כל תכניות הבוקר, הערב והצהריים דברו עליה וגם על הדיגיטל היא לא פסחה. קמפיין צילומים ספונטני בפייסבוק, אפקטים באינסטגרם וציוצים קפואים בטוויטר. אבל עכשיו, דבר אחד ברור (כשמש): לפעמים, גם מקמפיינים גדולים ויקרים, נשארות בסוף רק כמה שלוליות.

קרא עוד

06 אוק טוויטר –מהפכה עסקית על ראש הברוש

למי שעד היום חשב שהציוצים שהוא שומע, זה סתם קולות, הנה כמה דברים שכדאי מאד לדעת על טוויטר, ועל הקשר האפשרי (מאד) שאפשר לעשות בין ציוצים – לעסקים. טוויטר היא רשת חברתית שהחלה כרשת סמסים באינטרנט וכאופציה להעביר מסר אחיד לקבוצה של אנשים. היא נוסדה ע"י עוד סטודנט אמריקאי חנון, שהפך מהר מאד לאחד החנונים העשירים יותר כי מפה לשם, טוויטר תפסה תאוצה והפכה לרשת מס'  2 בעולם אחרי פייסבוק, עם יותר מחמש מאות מיליון משתמשים. טוויטר מאפשרת לך  לבחור אחרי מי לעקוב או אחרי איזה נושאים, וגם לצייץ בכל תחום שבא לך, פרטי, מקצועי או שיווקי. טוויטר מאפשרת לך לבנות, באופן עקבי, קהל של עוקבים/אוהדים, שעם הזמן יתפסו אותך כאוטוריטה בתחומך ויצפו למוצא פיך. אתה יכול להיות הראשון לדווח באיזשהו תחום, לשתף הגיגים, לתת טיפים בנושאים שונים ועוד ועוד ועוד... את המסרים/הציוצים ברשת, תוכל לקבל דרך הנייד שלך, דרך כניסה לאתר החברה ודרך עוד המון אפליקציות המאפשרות את השימוש בשירות הזה.

 

קרא עוד

29 אוג Personalized Marketing – מתאים לך האתר הזה…

מדהים. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והשיווק הופך לדיגיטלי יותר ויותר, אנחנו מחפשים דרך לחזור אחורה, אל הקשר האמיתי ולא הווירטואלי, אל מי שמכיר אותנו באמת ויודע מה אנחנו אוהבים, אל מישהו שאכפת לו מאתנו. הריחוק הזה ותחושת הניכור הדיגיטלית הזאת, לא תמיד עושים לנו טוב, וגם לא לעסקים.

ביוטיוב רץ עכשיו סרטון מקסים Disconnect to connect (שדרך אגב, למי שלא מחובר, לא יוצא לראות את הסרט... פרדוקס...) גם אורנג' יצאו בקמפיין שמעודד את ההתנתקות מהטלפון ברגעים החשובים באמת... (טוב, תמיד המשפחה היתה אצלם במקום הראשון (-: )

אבל לא חייבים באמת להתנתק כדי להרגיש מחוברים ושייכים. במסגרת החיפוש אחר הקירבה הזאת, התפתחו טכנולוגיות של שיווק פרסונלי ממוקד, סוג של כלים טכנולוגיים קרים – המייצרים תחושת חום... (עוד פרדוקס), שיווק שמספק ללקוח את השירות והמענה שהוא מצפה לקבל ונותן לו תחושה שהוא מכיר אותו היטב ופועל באופן אישי  למענו.

קרא עוד

18 אוג שטחי זה העמוק החדש – Flat Design Trend

פעם, כשרק התחילו לעצב לאינטרנט, אנשים עוד לא הכירו את המדיום. הם עוד לא הבינו את רעיון האינטראקטיביות דרך המסך, את האופציה של ללחוץ כאן ולהגיע לשם... פעם היה צריך לייצר תחושה של כפתוריות, כדי שנבין שיש כאן כפתור. היום כבר לא. בדיוק כמו שבהתחלה מלמדים לקרוא עם ניקוד, ואז כבר לא צריך, התרגלנו לאינטראקטיביות וכבר לא צריך להסביר אותה. היום, כשהכל כבר מסכי טאצ', וילדים בני שנתיים משחקים באייפון, כשהתרחשויות מהירות יותר ואינטרנטיות יותר, אין זמן וצורך להשקיע בעיצוב, כמו פעם. היום צריך להתאמץ קצת פחות. צללים ותאורה זה טרחני, זה מיושן.

קרא עוד
Inbound Marketing | Xtra Mile

01 אוג Inbound marketing. כי כדי לפגוש את הגולשים, צריך לצלול לעומק.

כולם יודעים שמרכיבי השיווק הקלאסי: שלטי חוצות, יחסי ציבור ופרסומות בטלוויזיה, כבר לא עומדים בפני עצמם. כולם יודעים שהעולם חי  באון ליין, הקשרים מתקיימת ברשת, הפרסומות בגוגל והתוכן הוא המלך... אבל לדעת את זה, זה לא מספיק. מה שבאמת צריך לדעת היום, זה Inbound marketing. Inbound marketing הוא מונח המתאר מתודולוגיה שלמה של שיווק ופרסום דרך בלוגים, רשתות חברתיות, אימיילים, קידום אתרים וכל מה שנמצא שם, בפנים, בתוך הקופסא. בגישה זו, אי אפשר לעשות קצת מכל דבר, קצת פייסבוק, קצת אתר, קצת קידום בגוגל. להכל צריך להיות סיבה וצריך להיות קשר בין הדברים.

קרא עוד

23 יול ניוזלטר. יש לנו חדשות טובות בשבילך …News Letter

ניוזלטר הוא כלי שיווקי מצוין. הוא דרך ליצירת קשר ולשמירה על קשר, ומי שפותח אותו, מפנה לו ולך בדיוק את הדקה שאתה, כמפרסם, צריך. ניוזלטר הוא כלי שיווקי מדיד המאפשר לך לעקוב, ברמה מאד פרטנית אחרי התנהלות הנמענים מרגע קבלתו, לדעת בדיוק על מה התעכבו, איפה לחצו, מתי וכמה. חוץ מזה, הוא גם מאפשר למקבל להגיב ישירות מתוכו, ככה שברור לך שהלידים מגיעים ממנו.

קרא עוד

18 יול טיפים קיציים ליצרנים חורפיים

קיץ זאת עונה חמה. זאת העונה החמה של יצרני הגלידות, המזגנים, בגדי הים, משקפי השמש, הכפכפים, קרם ההגנה והאבטיח, המרעננים הרשמיים ואלה שפחות. בקיץ הם פורחים כמו חמנייה עמוסת גרעינים, מסתכלים אל השמש ומחייכים. אבל מה על יצרני התנורים, המרקים, נעלי הבית והגרביים, הטישו, המטריות  ובעלי אתר החרמון? אם אתם נמנים עליהם, הקדשנו לכם כמה טיפים לשיווק עונתי, שיסייעו להם לנצל את התקופה הפחות פופולרית שלכם. (כאלה שיצרני הקיץ הזחוחים, יוכלו ליישם בחורף).

קרא עוד

15 יול יצירתיות. כל אחד יכול.

השבוע מצאתי את עצמי מנסה לכתוב איזה משפט לאיזה לקוח על הערך יצירתיות. שפעתי יצירתיות וכתבתי איזה 10 משפטים שונים. אח"כ עוד שניים, אח"כ נגמר לי. יבש המעיין. ניסיתי לחשוב אחרת, הפכתי את היצירתיות מכל הכיוונים, יצאתי מהקופסא (הביטוי הכי נדוש ולא יצירתי שיש) וחזרתי אליה. בסוף, הלכתי לשירותים. כשחזרתי היה לי רעיון. מסקנה - ההשראה נמצאת בכל מקום, צריך רק לחפש אותה. וזה נכון. לפעמים, כשאנחנו צריכים לחשוב על רעיון ומרגישים תקועים, אנחנו באמת תקועים, והדרך לצאת מזה היא לצאת. פיזית. ללכת למקום אחר, לעשות קפה, להתקלח, לדבר עם מישהו, אפילו לסובב את הכיסא ולהסתכל על החדר מזווית אחרת. נכון, זו פעילות גופנית מאמצת, אבל שכרה בצידה.

קרא עוד