הבלוג שלנו

25 אוג שיווק חובק מדינה (פוסט – טראומה…)

רגע אחרי שגמרנו לחבק את החיילים ולהרעיף עליהם אוכל, תחתונים ודאודורנטים, התפנינו לחבק את הדרום. מדינה שלמה חיבקה ועודנה מחבקת ערים, עסקים ותושבים, מגדרה – דרומה: שווקים בתל אביב, מכירות בהרצליה, אתרי אינטרנט לקנייה ממוצרי הדרום, שיתופים בווטסאפ ובפייסבוק, דגים, פירות וציוד לבית הספר. ומסתבר שכן, חיבוק הוא פלטפורמה שיווקית לא רעה.חיבוק      
קרא עוד

20 יול "הבטחתם יונה, עלה של זית, הבטחתם מלפפונים, בקיץ…"

"עונת המלפפונים, כך הבטיחו לנו בויקיפדיה, הוא כינוי, בעיקר בעולם התקשורת, לתיאור שיא עונת הקיץ, שבה ישנה התמעטות ניכרת בפעילות בתחומי הממשל, התרבות והתקשורת". אבל כמו שזה נראה, מישהו, חמס לנו את המלפפונים.התקשורת, כבר שבועיים, לא נחה לרגע, וכך גם התקשורת החברתית. אנחנו שנמצאים בעורף, שגם הוא כבר סוג של חזית, חווים את המבצע הזה בווסטאפ ובפייסבוק. נכון, מדי פעם אנחנו מוצאים את עצמנו בחדר המדרגות או בממד, אבל ברוך השם – גם שם יש קליטה.הכוח של הרשתות החברתיות, שבזכות הטלפונים החכמים, נמצאות אתנו בכל מקום, הכוח, שאנחנו נהנים בשגרה למנף לשיווק מוצרים ונאלצים במלחמה – למנף לשיווק של מסרים וסתירת מסרים אחרים, הכוח הזה, הוא בלתי נתפס.
קרא עוד

13 יול מה המסי שלך?

סוד ההצלחה בכדורגל - ובעסקים.

רגע לפני שזה נגמר, אנחנו לא יכולים לתת לזה לחלוף על פנינו בלי להתייחס לאחד האירועים הספורטיביים הגדולים בעולם, שממלא בבהייה את לילותינו, בחברים את ביתנו ובפיצוחים את כרסנו.בניסיון לחשוב על פוסט שיווקי בנושא המונדיאל, חשבנו – מה בעצם הופך את הנבחרות הגדולות לכאלה? מה עושה את גרמניה כ"כ טובה? מה יש בארגנטינה שאין באחרות? ומה גורם לנבחרות שנחשבו בעבר- כמו ספרד למשל, לרדת מגדולתן (במונדיאל בכל אופן...)?הרי על פניו, כל נבחרת שהגיעה למונדיאל – היא טובה. כל השחקנים מצוינים, כל הנעליים נוחות לבעיטה, כולם יודעים לרוץ, לנגוח, להבקיע, לירוק... ובכל זאת, יש משהו שמבדל נבחרות מסוימות מהשאר.את התשובה במקרה של ארגנטינה, כל ילד יודע, בעיקר אם הוא מאלה המקפידים ללבוש את חליפת מסי לגן גם ביום שאין חוג כדורגל . כן, התשובה היא מסי.כוחה ויתרונה של גרמניה, "המסי" שלה, אינו שחקן בודד, אלא דווקא עבודת הצוות והסינרגיה שבין כל שחקניה (או כמו שאומרים: "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת")בקבוצה אחרת – ה"מסי" טמון במאמן, בקבוצת האוהדים שלה או באיזה תרגיל ידוע – כמו הטיקטיקה של ספרד.
קרא עוד

01 מאי שפת הB – לא מה שחשבתם

מהו שיווק B2B ומה מייחד אותו משיווק B2C?

נתחיל בפרשנות החדשה שאנחנו נוהגים לתת למושג B2B: B2B זה בעצם: Ben Adam 2 Ben Adam.כי הרי מהו שיווק נכון לחברות וארגונים, אם לא מערכת יחסים ארוכת טווח עם אנשים ספציפיים? וכמובן, שחשוב לזכור שמדובר באנשי מקצוע שמבינים בתחומים אותם אנחנו משווקים. מנקודת המבט הזאת, אנחנו יוצאים להגדרת שיווק B2B ולהבנה שבעצם, ההבדל האמיתי בין שיווק B2B לשיווק B2C הוא באופי מערכת היחסים שאנחנו רוצים לבנות עם הלקוחות שלנו, בהשוואה למערכת היחסים עם לקוחות הB2C שלנו.
קרא עוד

10 אפר שיווק גרילה – באזזז בזוללל

שיווק גרילה

גרילה היא קטנה, ממוקדת, יצירתית, מקורית, חדה, אחרת ובעיקר – דלת תקציב. גורילה לא. שיווק גרילה נסמך על יכולות ולא על משאבים, על היכולת שלנו להפוך כישרון, ידע, תחבולות ומודיעין – למשהו יצירתי. קרב קטן וחכם שיכול אם לא להכריע, לפחות לקדם את המלחמה.

למה גרילה?

בשוק רווי פרסומות ופעילויות שיווקיות, קשה לבלוט ולהיות זכיר. הרבה פעמים, דווקא במגבלות תקציביות ואחרות – נולדים הרעיונות הכי יצירתיים שנוגעים באנשים ממקום אחר והופכים למשהו שמדברים עליו.
קרא עוד

19 מרץ תקשורת שיווקית או למה כולם רוצים להיות מר קום

כחלק ממאמצי התקשורת השיווקית שלנו, הכוללים גם מאמצים לקדם את האתר שלנו, מאמצי SEO ממוקדים והכל כמובן, באמצעות תוכן רלוונטי, מלא במילות מפתח כמו – תקשורת שיווקית, תקשורת שיווקית ותקשורת שיווקית – החלטתי לכתוב פוסט על תקשורת שיווקית.נושא התקשורת השיווקית הוא נושא רלוונטי ומשמעותי עבורנו, כחברה המספקת שירותי שיווק במיקור חוץ ולכן, נדהמתי (או שלא) לגלות שהוא עדיין לא מספיק בהיר ונהיר למי שלא נמצא עמוק בתחום השיווק.מעניין, כי תקשורת שיווקית (או מרקום – בלעז...) נחשבת למקצוע שווה ונחשק, אבל מסתבר שגם בין החושקים בה, לא כולם יודעים תמיד במה מדובר ועל איזה תחומים היא חולשת.
קרא עוד

11 מרץ …She-Vuk – על מקומן של נשים בעולם השיווק

לרגל יום האשה הבינלאומי וכחברת שיווק שהקרש בשירותים שלה כמעט אף פעם לא מורם (90% נשים פחות או יותר) החלטנו לסקור את התופעה המעניינת של השליטה הכמעט מוחלטת של נשים בתחום השיווק. כן, כן. ביחס כמעט לכל שאר הענפים במשק (למעט כמובן תחום החינוך), שיווק הוא תחום שלנשים יש בו דומיננטיות. טוב, לא באמת עשינו מחקר. הפוסט הזה מבוסס על אינטואיציה נשית חזקה + בדיקה של אנשי הקשר בטלפון שלנו + קצת גוגל וכאלה, שהובילו אותנו למסקנה המדעית החד משמעית הזו. ולכן תהינו - מה הופך את תחום השיווק לתחום שנשים חזקות בו? מה הוא דורש ומה יש להן (לנו) לתת?עפ"י ויקיפדיה (שגם היא אשה דרך אגב...) תפיסת השיווק המודרנית קובעת כי הצלחת הארגון טמונה בהבנה והכרה מעמיקים של הלקוחות בפועל ובכוח של הארגון. מתוך הכרות זו יכול הארגון להבין מהם הצרכים והרצונות עליהם הוא יכול לתת מענה טוב יותר מהמתחרים וכיצד כדאי לגשת לביצוע.
קרא עוד

05 פבר Co-Marketing – מתחזקים זוגיות שיווקית

כמה רומנטי... יום המשפחה מאחורינו, אבל הימים היפים והקרירות בערבים עושים לנו חשק לזוגיות. כן, כן, גם בשיווק. לרגל התחושה החמימה הזאת, רצינו לדבר קצת עלעולם הקמפיינים הזוגיים בשיווק, או מה שנקרא בעגה המקצועית CO Marketing.Co-Marketing משול ליחסי זוג+1. הזוג: הספק ושותפו העסקי, הבייבי שלהם הוא מי אם לא – המוצר. הוא בעל ערך עבור שניהם, עליו גאוותם, והצלחתו – היא הצלחתם המשותפת. לכל אחד מבני הזוג כוונות משלו לגבי עתיד המוצר, אבל מה שבטוח זה ששניהם רוצים שהוא יצא כבר מהבית, שמישהו כבר ייקח אותו, או בקיצור – שני הצדדים רוצים למכור.
קרא עוד

26 ינו כשהמוצר שלך מתחיל לרגש…

 על הדרך ממוצר - למותג

בחו"ל מתגעגעים לקרמבו. מי שאי פעם חי כמה שנים מחוץ לארץ יודע, שהדברים שהכי מתגעגעים אליהם הם קרמבו, שקדי מרק, קפה נמס עלית ושוקולד השחר. מה הופך את המוצרים האלה, לכאלה משמעותיים בעינינו? אין ספק, שלא האיכות. רובם (ככולם?) לא עשויים מחומרי הגלם המשובחים ביותר, אין להם מרקם יוצא דופן, וגם לא טעם, אבל מה שכן יש בהם הוא מטען גדוש של רגשות וזיכרונות ילדות, והתחושות האלה שהם מעוררים בנו, הן מה שהופך אותם ממוצרים - למותגיםמותג, יכול להיות לא רק מוצר, אלא גם איש, רעיון, שירות או ארגון. ברגע שחשיפה אליו מעוררת בנו משהו, ברגע שהשם שלו עושה לנו להרגיש, סימן שהוא כבר הפך למותג. ולמה זה חשוב להפוך מוצר – למותג. מה זה מבטיח לנו?בעולם כל כ"כ רווי מוצרים, פרסומות ואינפורמציה, חשוב להיות זכיר, וכשאתה מעורר במישהו משהו, הוא זוכר אותך.
קרא עוד

26 דצמ אז מה היה לנו?

סיכום שנת 2013 בעיניים שיווקיות.

המון אירועים היו לנו השנה. מסעירים יותר ופחות. קרובים ורחוקים. חלקם שטפו אותנו מכל הכיוונים, וחלקם היו מינוריים יותר. לרגל סיום השנה, בחרנו להתנתק לרגע מהמשמעות ומההשלכות האמיתיות שלהם, ולבחון אותם בהיבט התקשורתי, שיווקי, חשיפתי. כאילו היו קמפיין החדרה למוצר חדשותי חדש.

 

הסערה שעשתה סערה ככה עושים קמפיין.  72 שעות (לפחות)  ללא הפסקה של החדרה אינטנסיבית של הסערה וסיקור תקשורתי מלא. זה היה קמפיין כולל, רב ממדים ועתיר תקציב, שאי אפשר היה להתעלם ממנו. קבלנו את הסערה בכל המדיומים ובכל הפלטפורמות. מי שסגר את הטלויזיה, שמע עליה ברדיו. מי שסגר את הרדיו, נחשף אליה פיזית, בחוץ. זו היתה חגיגה מטורפת של יחסי ציבור. כל תכניות הבוקר, הערב והצהריים דברו עליה וגם על הדיגיטל היא לא פסחה. קמפיין צילומים ספונטני בפייסבוק, אפקטים באינסטגרם וציוצים קפואים בטוויטר. אבל עכשיו, דבר אחד ברור (כשמש): לפעמים, גם מקמפיינים גדולים ויקרים, נשארות בסוף רק כמה שלוליות.

קרא עוד