הבלוג שלנו

23 ספט הרמת כוסית – להנחתה…

 עוד כשהיינו בצופים (או בנוער העובד או בשומר הצעיר...) למדנו גאוות יחידה מה היא. המנונים, חולצות ותחושת קבוצתיות חזקה, אפיינו את אחרי הצהריים שלנו אז. בצבא זה ברור. חלק מהכוח שלנו כלפי חוץ, זה העוצמה הפנימית שלנו, האמונה שאנחנו נמצאים במקום הכי טוב, הכי נחשב וגם אם לא, המפקדים שלנו ידאגו לתת לנו תחושה כזאת. לתחושת המעורבות של כל פרט ופרט – אל הקבוצה, לקשר שהוא מרגיש אל המסגרת בה הוא נמצא, יש השלכה מידית ועצומה על התפקוד שלו בתוכה, על היעילות, על כוח הרצון, על המחויבות ועל הדרך בה הוא מייחצן את המקום בו הוא נמצא.ראהש1 וכן, גם באזרחות זה תופס, ובעיקר בעסקים. עובד מעורב ומחויב (Emotional Engagement) נותן יותר למקום בו הוא נמצא – וההפך. עובד מתוסכל וממורמר עשוי לגרום לנזק עצום, תדמיתי, כלכלי ואפילו פיזי.
קרא עוד

16 ספט לינקאדין ככלי חיבוקי

את לינקאדין לא צריך להציג, אבל את יכולות השיווק בלינקאדין – אולי כדאי.אנחנו לא מדברים רק על הפוסטים והבאנרים הממונים, אלא דווקא על היכולת שלנו להגיע בצורה ממוקדת אל אנשי הקשר הרלוונטיים לנו במיוחד, לפגוש אותם בהרבה מאד צמתים ברשת (קבוצות בהן הם חברים, הודעות...

קרא עוד

25 אוג שיווק חובק מדינה (פוסט – טראומה…)

רגע אחרי שגמרנו לחבק את החיילים ולהרעיף עליהם אוכל, תחתונים ודאודורנטים, התפנינו לחבק את הדרום. מדינה שלמה חיבקה ועודנה מחבקת ערים, עסקים ותושבים, מגדרה – דרומה: שווקים בתל אביב, מכירות בהרצליה, אתרי אינטרנט לקנייה ממוצרי הדרום, שיתופים בווטסאפ ובפייסבוק, דגים, פירות וציוד לבית הספר. ומסתבר שכן, חיבוק הוא פלטפורמה שיווקית לא רעה.חיבוק      
קרא עוד

20 יול "הבטחתם יונה, עלה של זית, הבטחתם מלפפונים, בקיץ…"

"עונת המלפפונים, כך הבטיחו לנו בויקיפדיה, הוא כינוי, בעיקר בעולם התקשורת, לתיאור שיא עונת הקיץ, שבה ישנה התמעטות ניכרת בפעילות בתחומי הממשל, התרבות והתקשורת". אבל כמו שזה נראה, מישהו, חמס לנו את המלפפונים.התקשורת, כבר שבועיים, לא נחה לרגע, וכך גם התקשורת החברתית. אנחנו שנמצאים בעורף, שגם הוא כבר סוג של חזית, חווים את המבצע הזה בווסטאפ ובפייסבוק. נכון, מדי פעם אנחנו מוצאים את עצמנו בחדר המדרגות או בממד, אבל ברוך השם – גם שם יש קליטה.הכוח של הרשתות החברתיות, שבזכות הטלפונים החכמים, נמצאות אתנו בכל מקום, הכוח, שאנחנו נהנים בשגרה למנף לשיווק מוצרים ונאלצים במלחמה – למנף לשיווק של מסרים וסתירת מסרים אחרים, הכוח הזה, הוא בלתי נתפס.
קרא עוד

13 יול מה המסי שלך?

סוד ההצלחה בכדורגל - ובעסקים.

רגע לפני שזה נגמר, אנחנו לא יכולים לתת לזה לחלוף על פנינו בלי להתייחס לאחד האירועים הספורטיביים הגדולים בעולם, שממלא בבהייה את לילותינו, בחברים את ביתנו ובפיצוחים את כרסנו.בניסיון לחשוב על פוסט שיווקי בנושא המונדיאל, חשבנו – מה בעצם הופך את הנבחרות הגדולות לכאלה? מה עושה את גרמניה כ"כ טובה? מה יש בארגנטינה שאין באחרות? ומה גורם לנבחרות שנחשבו בעבר- כמו ספרד למשל, לרדת מגדולתן (במונדיאל בכל אופן...)?הרי על פניו, כל נבחרת שהגיעה למונדיאל – היא טובה. כל השחקנים מצוינים, כל הנעליים נוחות לבעיטה, כולם יודעים לרוץ, לנגוח, להבקיע, לירוק... ובכל זאת, יש משהו שמבדל נבחרות מסוימות מהשאר.את התשובה במקרה של ארגנטינה, כל ילד יודע, בעיקר אם הוא מאלה המקפידים ללבוש את חליפת מסי לגן גם ביום שאין חוג כדורגל . כן, התשובה היא מסי.כוחה ויתרונה של גרמניה, "המסי" שלה, אינו שחקן בודד, אלא דווקא עבודת הצוות והסינרגיה שבין כל שחקניה (או כמו שאומרים: "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת")בקבוצה אחרת – ה"מסי" טמון במאמן, בקבוצת האוהדים שלה או באיזה תרגיל ידוע – כמו הטיקטיקה של ספרד.
קרא עוד

01 מאי שפת הB – לא מה שחשבתם

מהו שיווק B2B ומה מייחד אותו משיווק B2C?

נתחיל בפרשנות החדשה שאנחנו נוהגים לתת למושג B2B: B2B זה בעצם: Ben Adam 2 Ben Adam.כי הרי מהו שיווק נכון לחברות וארגונים, אם לא מערכת יחסים ארוכת טווח עם אנשים ספציפיים? וכמובן, שחשוב לזכור שמדובר באנשי מקצוע שמבינים בתחומים אותם אנחנו משווקים. מנקודת המבט הזאת, אנחנו יוצאים להגדרת שיווק B2B ולהבנה שבעצם, ההבדל האמיתי בין שיווק B2B לשיווק B2C הוא באופי מערכת היחסים שאנחנו רוצים לבנות עם הלקוחות שלנו, בהשוואה למערכת היחסים עם לקוחות הB2C שלנו.
קרא עוד

10 אפר שיווק גרילה – באזזז בזוללל

שיווק גרילה

גרילה היא קטנה, ממוקדת, יצירתית, מקורית, חדה, אחרת ובעיקר – דלת תקציב. גורילה לא. שיווק גרילה נסמך על יכולות ולא על משאבים, על היכולת שלנו להפוך כישרון, ידע, תחבולות ומודיעין – למשהו יצירתי. קרב קטן וחכם שיכול אם לא להכריע, לפחות לקדם את המלחמה.

למה גרילה?

בשוק רווי פרסומות ופעילויות שיווקיות, קשה לבלוט ולהיות זכיר. הרבה פעמים, דווקא במגבלות תקציביות ואחרות – נולדים הרעיונות הכי יצירתיים שנוגעים באנשים ממקום אחר והופכים למשהו שמדברים עליו.
קרא עוד

19 מרץ תקשורת שיווקית או למה כולם רוצים להיות מר קום

כחלק ממאמצי התקשורת השיווקית שלנו, הכוללים גם מאמצים לקדם את האתר שלנו, מאמצי SEO ממוקדים והכל כמובן, באמצעות תוכן רלוונטי, מלא במילות מפתח כמו – תקשורת שיווקית, תקשורת שיווקית ותקשורת שיווקית – החלטתי לכתוב פוסט על תקשורת שיווקית.נושא התקשורת השיווקית הוא נושא רלוונטי ומשמעותי עבורנו, כחברה המספקת שירותי שיווק במיקור חוץ ולכן, נדהמתי (או שלא) לגלות שהוא עדיין לא מספיק בהיר ונהיר למי שלא נמצא עמוק בתחום השיווק.מעניין, כי תקשורת שיווקית (או מרקום – בלעז...) נחשבת למקצוע שווה ונחשק, אבל מסתבר שגם בין החושקים בה, לא כולם יודעים תמיד במה מדובר ועל איזה תחומים היא חולשת.
קרא עוד

11 מרץ …She-Vuk – על מקומן של נשים בעולם השיווק

לרגל יום האשה הבינלאומי וכחברת שיווק שהקרש בשירותים שלה כמעט אף פעם לא מורם (90% נשים פחות או יותר) החלטנו לסקור את התופעה המעניינת של השליטה הכמעט מוחלטת של נשים בתחום השיווק. כן, כן. ביחס כמעט לכל שאר הענפים במשק (למעט כמובן תחום החינוך), שיווק הוא תחום שלנשים יש בו דומיננטיות. טוב, לא באמת עשינו מחקר. הפוסט הזה מבוסס על אינטואיציה נשית חזקה + בדיקה של אנשי הקשר בטלפון שלנו + קצת גוגל וכאלה, שהובילו אותנו למסקנה המדעית החד משמעית הזו. ולכן תהינו - מה הופך את תחום השיווק לתחום שנשים חזקות בו? מה הוא דורש ומה יש להן (לנו) לתת?עפ"י ויקיפדיה (שגם היא אשה דרך אגב...) תפיסת השיווק המודרנית קובעת כי הצלחת הארגון טמונה בהבנה והכרה מעמיקים של הלקוחות בפועל ובכוח של הארגון. מתוך הכרות זו יכול הארגון להבין מהם הצרכים והרצונות עליהם הוא יכול לתת מענה טוב יותר מהמתחרים וכיצד כדאי לגשת לביצוע.
קרא עוד

05 פבר Co-Marketing – מתחזקים זוגיות שיווקית

כמה רומנטי... יום המשפחה מאחורינו, אבל הימים היפים והקרירות בערבים עושים לנו חשק לזוגיות. כן, כן, גם בשיווק. לרגל התחושה החמימה הזאת, רצינו לדבר קצת עלעולם הקמפיינים הזוגיים בשיווק, או מה שנקרא בעגה המקצועית CO Marketing.Co-Marketing משול ליחסי זוג+1. הזוג: הספק ושותפו העסקי, הבייבי שלהם הוא מי אם לא – המוצר. הוא בעל ערך עבור שניהם, עליו גאוותם, והצלחתו – היא הצלחתם המשותפת. לכל אחד מבני הזוג כוונות משלו לגבי עתיד המוצר, אבל מה שבטוח זה ששניהם רוצים שהוא יצא כבר מהבית, שמישהו כבר ייקח אותו, או בקיצור – שני הצדדים רוצים למכור.
קרא עוד