הבלוג שלנו

10 אפר שיווק גרילה – באזזז בזוללל

שיווק גרילה

גרילה היא קטנה, ממוקדת, יצירתית, מקורית, חדה, אחרת ובעיקר – דלת תקציב. גורילה לא. שיווק גרילה נסמך על יכולות ולא על משאבים, על היכולת שלנו להפוך כישרון, ידע, תחבולות ומודיעין – למשהו יצירתי. קרב קטן וחכם שיכול אם לא להכריע, לפחות לקדם את המלחמה.

למה גרילה?

בשוק רווי פרסומות ופעילויות שיווקיות, קשה לבלוט ולהיות זכיר. הרבה פעמים, דווקא במגבלות תקציביות ואחרות – נולדים הרעיונות הכי יצירתיים שנוגעים באנשים ממקום אחר והופכים למשהו שמדברים עליו.
קרא עוד

19 מרץ תקשורת שיווקית או למה כולם רוצים להיות מר קום

כחלק ממאמצי התקשורת השיווקית שלנו, הכוללים גם מאמצים לקדם את האתר שלנו, מאמצי SEO ממוקדים והכל כמובן, באמצעות תוכן רלוונטי, מלא במילות מפתח כמו – תקשורת שיווקית, תקשורת שיווקית ותקשורת שיווקית – החלטתי לכתוב פוסט על תקשורת שיווקית.נושא התקשורת השיווקית הוא נושא רלוונטי ומשמעותי עבורנו, כחברה המספקת שירותי שיווק במיקור חוץ ולכן, נדהמתי (או שלא) לגלות שהוא עדיין לא מספיק בהיר ונהיר למי שלא נמצא עמוק בתחום השיווק.מעניין, כי תקשורת שיווקית (או מרקום – בלעז...) נחשבת למקצוע שווה ונחשק, אבל מסתבר שגם בין החושקים בה, לא כולם יודעים תמיד במה מדובר ועל איזה תחומים היא חולשת.
קרא עוד

11 מרץ …She-Vuk – על מקומן של נשים בעולם השיווק

לרגל יום האשה הבינלאומי וכחברת שיווק שהקרש בשירותים שלה כמעט אף פעם לא מורם (90% נשים פחות או יותר) החלטנו לסקור את התופעה המעניינת של השליטה הכמעט מוחלטת של נשים בתחום השיווק. כן, כן. ביחס כמעט לכל שאר הענפים במשק (למעט כמובן תחום החינוך), שיווק הוא תחום שלנשים יש בו דומיננטיות. טוב, לא באמת עשינו מחקר. הפוסט הזה מבוסס על אינטואיציה נשית חזקה + בדיקה של אנשי הקשר בטלפון שלנו + קצת גוגל וכאלה, שהובילו אותנו למסקנה המדעית החד משמעית הזו. ולכן תהינו - מה הופך את תחום השיווק לתחום שנשים חזקות בו? מה הוא דורש ומה יש להן (לנו) לתת?עפ"י ויקיפדיה (שגם היא אשה דרך אגב...) תפיסת השיווק המודרנית קובעת כי הצלחת הארגון טמונה בהבנה והכרה מעמיקים של הלקוחות בפועל ובכוח של הארגון. מתוך הכרות זו יכול הארגון להבין מהם הצרכים והרצונות עליהם הוא יכול לתת מענה טוב יותר מהמתחרים וכיצד כדאי לגשת לביצוע.
קרא עוד

05 פבר Co-Marketing – מתחזקים זוגיות שיווקית

כמה רומנטי... יום המשפחה מאחורינו, אבל הימים היפים והקרירות בערבים עושים לנו חשק לזוגיות. כן, כן, גם בשיווק. לרגל התחושה החמימה הזאת, רצינו לדבר קצת עלעולם הקמפיינים הזוגיים בשיווק, או מה שנקרא בעגה המקצועית CO Marketing.Co-Marketing משול ליחסי זוג+1. הזוג: הספק ושותפו העסקי, הבייבי שלהם הוא מי אם לא – המוצר. הוא בעל ערך עבור שניהם, עליו גאוותם, והצלחתו – היא הצלחתם המשותפת. לכל אחד מבני הזוג כוונות משלו לגבי עתיד המוצר, אבל מה שבטוח זה ששניהם רוצים שהוא יצא כבר מהבית, שמישהו כבר ייקח אותו, או בקיצור – שני הצדדים רוצים למכור.
קרא עוד

26 ינו כשהמוצר שלך מתחיל לרגש…

 על הדרך ממוצר - למותג

בחו"ל מתגעגעים לקרמבו. מי שאי פעם חי כמה שנים מחוץ לארץ יודע, שהדברים שהכי מתגעגעים אליהם הם קרמבו, שקדי מרק, קפה נמס עלית ושוקולד השחר. מה הופך את המוצרים האלה, לכאלה משמעותיים בעינינו? אין ספק, שלא האיכות. רובם (ככולם?) לא עשויים מחומרי הגלם המשובחים ביותר, אין להם מרקם יוצא דופן, וגם לא טעם, אבל מה שכן יש בהם הוא מטען גדוש של רגשות וזיכרונות ילדות, והתחושות האלה שהם מעוררים בנו, הן מה שהופך אותם ממוצרים - למותגיםמותג, יכול להיות לא רק מוצר, אלא גם איש, רעיון, שירות או ארגון. ברגע שחשיפה אליו מעוררת בנו משהו, ברגע שהשם שלו עושה לנו להרגיש, סימן שהוא כבר הפך למותג. ולמה זה חשוב להפוך מוצר – למותג. מה זה מבטיח לנו?בעולם כל כ"כ רווי מוצרים, פרסומות ואינפורמציה, חשוב להיות זכיר, וכשאתה מעורר במישהו משהו, הוא זוכר אותך.
קרא עוד

26 דצמ אז מה היה לנו?

סיכום שנת 2013 בעיניים שיווקיות.

המון אירועים היו לנו השנה. מסעירים יותר ופחות. קרובים ורחוקים. חלקם שטפו אותנו מכל הכיוונים, וחלקם היו מינוריים יותר. לרגל סיום השנה, בחרנו להתנתק לרגע מהמשמעות ומההשלכות האמיתיות שלהם, ולבחון אותם בהיבט התקשורתי, שיווקי, חשיפתי. כאילו היו קמפיין החדרה למוצר חדשותי חדש.

 

הסערה שעשתה סערה ככה עושים קמפיין.  72 שעות (לפחות)  ללא הפסקה של החדרה אינטנסיבית של הסערה וסיקור תקשורתי מלא. זה היה קמפיין כולל, רב ממדים ועתיר תקציב, שאי אפשר היה להתעלם ממנו. קבלנו את הסערה בכל המדיומים ובכל הפלטפורמות. מי שסגר את הטלויזיה, שמע עליה ברדיו. מי שסגר את הרדיו, נחשף אליה פיזית, בחוץ. זו היתה חגיגה מטורפת של יחסי ציבור. כל תכניות הבוקר, הערב והצהריים דברו עליה וגם על הדיגיטל היא לא פסחה. קמפיין צילומים ספונטני בפייסבוק, אפקטים באינסטגרם וציוצים קפואים בטוויטר. אבל עכשיו, דבר אחד ברור (כשמש): לפעמים, גם מקמפיינים גדולים ויקרים, נשארות בסוף רק כמה שלוליות.

קרא עוד

06 אוק טוויטר –מהפכה עסקית על ראש הברוש

למי שעד היום חשב שהציוצים שהוא שומע, זה סתם קולות, הנה כמה דברים שכדאי מאד לדעת על טוויטר, ועל הקשר האפשרי (מאד) שאפשר לעשות בין ציוצים – לעסקים. טוויטר היא רשת חברתית שהחלה כרשת סמסים באינטרנט וכאופציה להעביר מסר אחיד לקבוצה של אנשים. היא נוסדה ע"י עוד סטודנט אמריקאי חנון, שהפך מהר מאד לאחד החנונים העשירים יותר כי מפה לשם, טוויטר תפסה תאוצה והפכה לרשת מס'  2 בעולם אחרי פייסבוק, עם יותר מחמש מאות מיליון משתמשים. טוויטר מאפשרת לך  לבחור אחרי מי לעקוב או אחרי איזה נושאים, וגם לצייץ בכל תחום שבא לך, פרטי, מקצועי או שיווקי. טוויטר מאפשרת לך לבנות, באופן עקבי, קהל של עוקבים/אוהדים, שעם הזמן יתפסו אותך כאוטוריטה בתחומך ויצפו למוצא פיך. אתה יכול להיות הראשון לדווח באיזשהו תחום, לשתף הגיגים, לתת טיפים בנושאים שונים ועוד ועוד ועוד... את המסרים/הציוצים ברשת, תוכל לקבל דרך הנייד שלך, דרך כניסה לאתר החברה ודרך עוד המון אפליקציות המאפשרות את השימוש בשירות הזה.

 

קרא עוד

29 אוג Personalized Marketing – מתאים לך האתר הזה…

מדהים. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והשיווק הופך לדיגיטלי יותר ויותר, אנחנו מחפשים דרך לחזור אחורה, אל הקשר האמיתי ולא הווירטואלי, אל מי שמכיר אותנו באמת ויודע מה אנחנו אוהבים, אל מישהו שאכפת לו מאתנו. הריחוק הזה ותחושת הניכור הדיגיטלית הזאת, לא תמיד עושים לנו טוב, וגם לא לעסקים.

ביוטיוב רץ עכשיו סרטון מקסים Disconnect to connect (שדרך אגב, למי שלא מחובר, לא יוצא לראות את הסרט... פרדוקס...) גם אורנג' יצאו בקמפיין שמעודד את ההתנתקות מהטלפון ברגעים החשובים באמת... (טוב, תמיד המשפחה היתה אצלם במקום הראשון (-: )

אבל לא חייבים באמת להתנתק כדי להרגיש מחוברים ושייכים. במסגרת החיפוש אחר הקירבה הזאת, התפתחו טכנולוגיות של שיווק פרסונלי ממוקד, סוג של כלים טכנולוגיים קרים – המייצרים תחושת חום... (עוד פרדוקס), שיווק שמספק ללקוח את השירות והמענה שהוא מצפה לקבל ונותן לו תחושה שהוא מכיר אותו היטב ופועל באופן אישי  למענו.

קרא עוד

18 אוג שטחי זה העמוק החדש – Flat Design Trend

פעם, כשרק התחילו לעצב לאינטרנט, אנשים עוד לא הכירו את המדיום. הם עוד לא הבינו את רעיון האינטראקטיביות דרך המסך, את האופציה של ללחוץ כאן ולהגיע לשם... פעם היה צריך לייצר תחושה של כפתוריות, כדי שנבין שיש כאן כפתור. היום כבר לא. בדיוק כמו שבהתחלה מלמדים לקרוא עם ניקוד, ואז כבר לא צריך, התרגלנו לאינטראקטיביות וכבר לא צריך להסביר אותה. היום, כשהכל כבר מסכי טאצ', וילדים בני שנתיים משחקים באייפון, כשהתרחשויות מהירות יותר ואינטרנטיות יותר, אין זמן וצורך להשקיע בעיצוב, כמו פעם. היום צריך להתאמץ קצת פחות. צללים ותאורה זה טרחני, זה מיושן.

קרא עוד
">