הבלוג שלנו

18 נוב הדלק אורות כדי להראות

בחורף צריך להדליק אורות כדי להראות. גם בשיווק. הקור והחשיכה המוקדמת מובילים את האנשים (הלקוחות פוטנציאלים שלנו) להישאר בבית או במשרד (כל מקום שיש בו מפזר חום) ומחייבים אותנו, אנשי השיווק, לעשות מאמץ ולהאיר את עצמנו באור אחר כדי להגיע אליהם. החורף מוביל לירידה חדה במצב הרוח – וזה הוכח. מחקרים הוכיחו כי בשעות החושך ישנה ירידה חדה במצב הרוח בעקבות הפרשה מופחתת של חומרים המעודדים מצב רוח חיובי המובילה לעלייה במקרי דכאון. גם מבחינה פסיכולוגית, תחושת היום המתקצר מייצרת תחושת דכדוך ותסכול ופוגעת בתפקוד היומיומי, במוטיבציה בעבודה, ברצון לאינטראקציות חברתיות ובכלל. איך זה משפיע על המשק? הכלכלה? הצריכה? משפיע גם משפיע. איגוד לשכות המסחר מצא כי בזמן שעון חורף, יורדת הצריכה הפרטית בכ-15%, ונכון, הוא התייחס לצריכה פרטית, לאנשים שהולכים וקונים לעצמם, אבל אפשר לגזור מכאן גם כל השפעת החורף על מגזר הB2B.כי הרי כמו שכבר שאמרנו פעם מאחורי כל B – יש Ben Adam וגם על המגזר העסקי, הקור משפיע .
קרא עוד

09 נוב …It's not over till it's over

שיווק סוף שנה..

אוטוטו נגמרת שנת התקציב (במרבית הארגונים) וכמעט תמיד – משהו נשאר. אצלנו ואצל הלקוחות שלנו. השקעה בשיווק ברבעון האחרון של השנה, היא אפקטיבית ביותר גם בהיבט ניצול התקציב של הארגון שלנו, וגם בהיבט "סיוע" ללקוחותינו בניצול התקציב שלהם ובתכנון התקציב לשנה הבאה. למה אנחנו מתכוונים?כזרוע השיווק אנחנו חייבים לדעת לנצל את המומנטום הזה של סוף השנה כדי לתת ללקוחותינו (הקיימים והפוטנציאלים) חיזוק להחלטה שהשקיע את התקציב הנותר בפתרונות שלנו. אם נצליח, זה יהיה Win-win situation. אנחנו, כגוף מכירות, יודעים איך לייצר מבצעי סוף שנה אטרקטיביים ללקוחותינו - ועדיין לשמור על אחוזי הרווחיות שלנו, והם (הלקוחות) יכולים להרוויח יותר בתקציב נתון. סוף השנה הוא קו התפר בין ניצול התקציב הנוכחי – לתכנון התקציב הבא – ואנחנו כשיווק חכם, חייבים לכוון לשני ה"תקציבים". כך נוכל גם לקדם את מכירות סוף השנה שלנו, וגם להיכנס לתקציב הלקוחות שלנו בשנה הבאה. אז השנה, במקום לבזבז את כל מה שנשאר על המון ציוד משרדי, בואו ונראה איך אפשר לנצל אותו לטובת עמידה ביעדי המכירות וקידום יעדי המכירות של השנה הבאה.
קרא עוד

29 אוק שלום יניב

האם מספיקה פניה אישית כדי לתת תחושה אישית?

בדיוק עכשיו, בעת כתיבת הפוסט, הטלפון שלי מצלצל ועל הקו – הודעה קולית אישית במיוחד:" שלום, זוהי הודעה אישית במיוחד עבורך ועבורך (זכר ונקבה). יש לנו הצעה מיוחדת..."כן, כבר זמן מה שהטרנד השולט בעולם הקמפיינים, און ליין ואוף ליין – הוא פרסונליות. אחרי שהטכנולוגיה והדיגיטליות והקדמה הפכו את היחסים שלנו עם הלקוחות והיחסים שלנו בכלל למשהו וירטואלי, קר ומנוכר, ובגלל שכמויות המסרים אליהם אנחנו נחשפים הן עצומות, הבנו שכדי באמת להגיע לאנשים – צריך לתת להם תחושה אישית יותר, קרובה, אכפתית.אז היום כולם עושים "קמפיינים פרסונליים". בB2C זה פשוט יחסית. כמעט תמיד מספיק להשתמש בשם הלקוח, או בתאריך הולדתו, כדי לתת לו תחושה שמכירים אותו. קוקה קולה עשו את זה עם הבקבוקים עם השמות, פרסומאים שולחים דיוורים עם שם הנמען בראשם (בתקווה שרשימות הקשר שלהם מעודכנות) ואנשי טלמרקטינג מקפידים לפתוח את השיחה בפנייה אישית, מלב אל לב... אז נכון שעם הזמן זה נהיה קצת משעמם וקצת רווי ומשומש ונכון שלא היה מזיק לנסות ולהכיר את המשתמש קצת יותר לעומק – כדי לתת לו תחושת פרסונליות אמינה יותר, אבל עדיין – זה יכול לעבוד.כשמדובר בשיווק B2B לעומת זאת– העניין קצת מורכב יותר.
קרא עוד

23 ספט הרמת כוסית – להנחתה…

 עוד כשהיינו בצופים (או בנוער העובד או בשומר הצעיר...) למדנו גאוות יחידה מה היא. המנונים, חולצות ותחושת קבוצתיות חזקה, אפיינו את אחרי הצהריים שלנו אז. בצבא זה ברור. חלק מהכוח שלנו כלפי חוץ, זה העוצמה הפנימית שלנו, האמונה שאנחנו נמצאים במקום הכי טוב, הכי נחשב וגם אם לא, המפקדים שלנו ידאגו לתת לנו תחושה כזאת. לתחושת המעורבות של כל פרט ופרט – אל הקבוצה, לקשר שהוא מרגיש אל המסגרת בה הוא נמצא, יש השלכה מידית ועצומה על התפקוד שלו בתוכה, על היעילות, על כוח הרצון, על המחויבות ועל הדרך בה הוא מייחצן את המקום בו הוא נמצא.ראהש1 וכן, גם באזרחות זה תופס, ובעיקר בעסקים. עובד מעורב ומחויב (Emotional Engagement) נותן יותר למקום בו הוא נמצא – וההפך. עובד מתוסכל וממורמר עשוי לגרום לנזק עצום, תדמיתי, כלכלי ואפילו פיזי.
קרא עוד

16 ספט לינקאדין ככלי חיבוקי

את לינקאדין לא צריך להציג, אבל את יכולות השיווק בלינקאדין – אולי כדאי.אנחנו לא מדברים רק על הפוסטים והבאנרים הממונים, אלא דווקא על היכולת שלנו להגיע בצורה ממוקדת אל אנשי הקשר הרלוונטיים לנו במיוחד, לפגוש אותם בהרבה מאד צמתים ברשת (קבוצות בהן הם חברים, הודעות...

קרא עוד

25 אוג שיווק חובק מדינה (פוסט – טראומה…)

רגע אחרי שגמרנו לחבק את החיילים ולהרעיף עליהם אוכל, תחתונים ודאודורנטים, התפנינו לחבק את הדרום. מדינה שלמה חיבקה ועודנה מחבקת ערים, עסקים ותושבים, מגדרה – דרומה: שווקים בתל אביב, מכירות בהרצליה, אתרי אינטרנט לקנייה ממוצרי הדרום, שיתופים בווטסאפ ובפייסבוק, דגים, פירות וציוד לבית הספר. ומסתבר שכן, חיבוק הוא פלטפורמה שיווקית לא רעה.חיבוק      
קרא עוד

20 יול "הבטחתם יונה, עלה של זית, הבטחתם מלפפונים, בקיץ…"

"עונת המלפפונים, כך הבטיחו לנו בויקיפדיה, הוא כינוי, בעיקר בעולם התקשורת, לתיאור שיא עונת הקיץ, שבה ישנה התמעטות ניכרת בפעילות בתחומי הממשל, התרבות והתקשורת". אבל כמו שזה נראה, מישהו, חמס לנו את המלפפונים.התקשורת, כבר שבועיים, לא נחה לרגע, וכך גם התקשורת החברתית. אנחנו שנמצאים בעורף, שגם הוא כבר סוג של חזית, חווים את המבצע הזה בווסטאפ ובפייסבוק. נכון, מדי פעם אנחנו מוצאים את עצמנו בחדר המדרגות או בממד, אבל ברוך השם – גם שם יש קליטה.הכוח של הרשתות החברתיות, שבזכות הטלפונים החכמים, נמצאות אתנו בכל מקום, הכוח, שאנחנו נהנים בשגרה למנף לשיווק מוצרים ונאלצים במלחמה – למנף לשיווק של מסרים וסתירת מסרים אחרים, הכוח הזה, הוא בלתי נתפס.
קרא עוד

13 יול מה המסי שלך?

סוד ההצלחה בכדורגל - ובעסקים.

רגע לפני שזה נגמר, אנחנו לא יכולים לתת לזה לחלוף על פנינו בלי להתייחס לאחד האירועים הספורטיביים הגדולים בעולם, שממלא בבהייה את לילותינו, בחברים את ביתנו ובפיצוחים את כרסנו.בניסיון לחשוב על פוסט שיווקי בנושא המונדיאל, חשבנו – מה בעצם הופך את הנבחרות הגדולות לכאלה? מה עושה את גרמניה כ"כ טובה? מה יש בארגנטינה שאין באחרות? ומה גורם לנבחרות שנחשבו בעבר- כמו ספרד למשל, לרדת מגדולתן (במונדיאל בכל אופן...)?הרי על פניו, כל נבחרת שהגיעה למונדיאל – היא טובה. כל השחקנים מצוינים, כל הנעליים נוחות לבעיטה, כולם יודעים לרוץ, לנגוח, להבקיע, לירוק... ובכל זאת, יש משהו שמבדל נבחרות מסוימות מהשאר.את התשובה במקרה של ארגנטינה, כל ילד יודע, בעיקר אם הוא מאלה המקפידים ללבוש את חליפת מסי לגן גם ביום שאין חוג כדורגל . כן, התשובה היא מסי.כוחה ויתרונה של גרמניה, "המסי" שלה, אינו שחקן בודד, אלא דווקא עבודת הצוות והסינרגיה שבין כל שחקניה (או כמו שאומרים: "כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת")בקבוצה אחרת – ה"מסי" טמון במאמן, בקבוצת האוהדים שלה או באיזה תרגיל ידוע – כמו הטיקטיקה של ספרד.
קרא עוד

01 מאי שפת הB – לא מה שחשבתם

מהו שיווק B2B ומה מייחד אותו משיווק B2C?

נתחיל בפרשנות החדשה שאנחנו נוהגים לתת למושג B2B: B2B זה בעצם: Ben Adam 2 Ben Adam.כי הרי מהו שיווק נכון לחברות וארגונים, אם לא מערכת יחסים ארוכת טווח עם אנשים ספציפיים? וכמובן, שחשוב לזכור שמדובר באנשי מקצוע שמבינים בתחומים אותם אנחנו משווקים. מנקודת המבט הזאת, אנחנו יוצאים להגדרת שיווק B2B ולהבנה שבעצם, ההבדל האמיתי בין שיווק B2B לשיווק B2C הוא באופי מערכת היחסים שאנחנו רוצים לבנות עם הלקוחות שלנו, בהשוואה למערכת היחסים עם לקוחות הB2C שלנו.
קרא עוד
">