הבלוג שלנו

01 ינו 10 דברים שלא ידעתם (ואולי כן) על שורת הנושא במייל…

טוב, כמו שהבנתם משורת הנושא האטרקטיבית והמניעה לפתיחה שלנו, הפוסט הזה עוסק במה צריך להיכתב בשורת המייל (השיווקי כמובן) או הניוזלטר, כדי לגרום לקורא לפתוח אותו. כולנו יודעים שבתוך השפע האדיר של המיילים הנשלחים אלינו (רובם הגדול דואר זבל), אנחנו צריכים לבלוט, להצטייר כאמינים ולגרום לקורא...

קרא עוד

28 דצמ ירוק אקסטרה מייל

לא סתם בחרנו ירוק. אנחנו באמת מאמינים בזה. מפרידים זבל, לא משתמשים בחד פעמי, משתמשים בחומרים מתכלים...המודעות לאיכות הסביבה עולה בהדרגה, ונוכחת מאד בתכניות לימודים, בטלוויזיה ובפרסומות: דנה אינטרנשיונל ממחזרת בקבוקים, איבגי נשאר נקי וגיבורי על מפרידים אשפה. אבל דווקא השיווק, המוחצן, הנוכח, זה שנמצא בכנסים, בקמפיינים וברשתות חברתיות– לא עושה מספיק מבחינתו.ולמה הכוונה? אנחנו לא מדברים על שיווק של מוצרים ירוקים, אלא על להפוך את תהליך השיווק עצמו – לירוק.אז קודם כל, יש כבר שיווק ירוק – והוא השיווק הדיגיטלי. השיווק הדיגיטלי חוסך בנייר (פליירים, פולדרים, כרטיסי ביקור) בדלק ובאופן כללי – פחות מזהם את הסביבה בהשוואה להפצת חומרים שיווקיים בדרך המסורתית. הבעיה היחידה היא, שהוא לא מיוחצן כירוק. הוא חדשני, הוא מדיד, הוא אפקטיבי – אבל ירוק? אז כן. הוא ירוק וזאת אחת הסיבות שאנחנו אוהבים אותו.
קרא עוד

24 דצמ שיעור בסיעור

shutterstock_120030211-[Converted]חורף. בחוץ סערה (נניח שכן, לא ממש) וגם אצלנו, במשרד, סוערים המוחות... אנחנו בעיצומה של ישיבת צוות בניסיון לפצח, ביחד, מה הקונספט הנכון, המדויק והמקורי ביותר עבור קמפיין חדש לאחד מלקוחותינו.סיעור מוחות הוא טכניקה פופולרית ומוכרת לשבירת מחסומי חשיבה ולפתרון בעיות יצירתי ופורה. הוא מקובל מאד במשרדי פרסום ושיווק, הנדרשים ליצירתיות יומיומית אבל שימושי גם בכל סיטואציה אחרת הנדרשת לפתרון. אבל מסתבר, שלא כולם תמימי דעים לגבי אפקטיביות הטכניקה והצלחתה באמת לייצר מגוון רעיונות מקוריים ויצירתיים.  למה? נשאיר אתכם קצת במתח.... קודם כל, בואו נדבר קצת על הדרך המקובלת, המוכרת והמובנית לקיום מוצלח של סיעור מוחות ואח"כ נפנה לפתור את הבעיתיות שעשויה להתעורר תהליך.
קרא עוד

11 דצמ חכמת ההמונים

טוב, נראה שזה עובד.בניוזלטר האחרון שהוצאנו, נתנו לכם אופציה לבחור בין 3 תבניות עיצוביות שונות. רצינו לבדוק מה רמת ההשתתפות, מה המשמעות של האינטראקציה עם הקורא על גבי הניוזלטר, למדוד קליקים, שיתופים וגם כמובן - לבחור בתבנית חדשה ולעשות את זה בדרך דמוקרטית..(-:אז ככה, קודם כל,...

קרא עוד

09 דצמ שונאים סיפור אהבה…

זה קורה במשפחות הכי טובות. בין השיווק למכירות, שתי המחלקות הקרובות והקשורות ביותר בארגון, יש לא מעט מחלוקות ומתחים על רקע של חלוקת תקציב, משאבים, הכרה ותשומות.בחברות קטנות, הדבר אינו מורגש, או אינו קיים. היקף החברה אינו מצדיק הקמת מחלקת שיווק עצמאית או העסקת איש שיווק במשרה מלאה ומנהל המכירות בד"כ, חובש בנוסף גם את כובע השיווק (ועם עצמו, הוא מסתדר מצוין). וברור, כשמדובר במנהל אחד, שצריך להחליט איפה לשים את הביצים, הוא בד"כ שם אותם בסל המכירות, ובצדק. בזה נמדדת החברה, משם מגיעות ההכנסות ועל סמך נתוני המכירות – מוחלט האם יש לחברה זכות קיום או לא..העניין מתחיל כשהחברה גדלה, ותחום השיווק מתחיל לקבל משמעות וחשיבות. אז, מתחילים הקרבות האמיתיים, העלולים להפוך בהמשך, למלחמת אחים של ממש.אבל למה?
קרא עוד

26 נוב מעז יצא מתוק

זו לא חוכמה לקחת מוצר מצליח, שיש לו דרישה עצומה בשוק ומעט מאד מתחרים – ולשווק אותו. לא מבחינה כספית, לא מבחינת מסרים, לא מבחינת אסטרטגיה. החוכמה האמיתית היא להצליח ולשווק מוצר, שירות או חברה, שיש להם הרבה מתחרים, בעיית תדמית, ביקוש נמוך או כל דבר אחר העשוי להוות מגבלה.שיווק טוב, חכם ויצירתי, הוא כזה היודע להתייחס אל הקושי – כאל אתגר ולעשות מהלימונים – לימונדה. איש שיווק טוב יודע, שהכוח של אמירה או פעילות שיווקית הנגזרת מה"חסרון" של המוצר או של השירות, יכול להיות הרבה יותר גדול מהבאנליזציה של שיווק היתרונות הקיימים והמוכרים. עצם העובדה שאנחנו "מודים" בבעיה, מייצרת אמינות, הזדהות והקשבה אצל קהל היעד. היא שוברת את ההתנגדויות שיש לאנשים כנגד הבעיה שהם מזהים אצלנו ומאפשרת להם לנהל אתנו שיח פתוח וכנה על המוצר.
קרא עוד

18 נוב הדלק אורות כדי להראות

בחורף צריך להדליק אורות כדי להראות. גם בשיווק. הקור והחשיכה המוקדמת מובילים את האנשים (הלקוחות פוטנציאלים שלנו) להישאר בבית או במשרד (כל מקום שיש בו מפזר חום) ומחייבים אותנו, אנשי השיווק, לעשות מאמץ ולהאיר את עצמנו באור אחר כדי להגיע אליהם. החורף מוביל לירידה חדה במצב הרוח – וזה הוכח. מחקרים הוכיחו כי בשעות החושך ישנה ירידה חדה במצב הרוח בעקבות הפרשה מופחתת של חומרים המעודדים מצב רוח חיובי המובילה לעלייה במקרי דכאון. גם מבחינה פסיכולוגית, תחושת היום המתקצר מייצרת תחושת דכדוך ותסכול ופוגעת בתפקוד היומיומי, במוטיבציה בעבודה, ברצון לאינטראקציות חברתיות ובכלל. איך זה משפיע על המשק? הכלכלה? הצריכה? משפיע גם משפיע. איגוד לשכות המסחר מצא כי בזמן שעון חורף, יורדת הצריכה הפרטית בכ-15%, ונכון, הוא התייחס לצריכה פרטית, לאנשים שהולכים וקונים לעצמם, אבל אפשר לגזור מכאן גם כל השפעת החורף על מגזר הB2B.כי הרי כמו שכבר שאמרנו פעם מאחורי כל B – יש Ben Adam וגם על המגזר העסקי, הקור משפיע .
קרא עוד

09 נוב …It's not over till it's over

שיווק סוף שנה..

אוטוטו נגמרת שנת התקציב (במרבית הארגונים) וכמעט תמיד – משהו נשאר. אצלנו ואצל הלקוחות שלנו. השקעה בשיווק ברבעון האחרון של השנה, היא אפקטיבית ביותר גם בהיבט ניצול התקציב של הארגון שלנו, וגם בהיבט "סיוע" ללקוחותינו בניצול התקציב שלהם ובתכנון התקציב לשנה הבאה. למה אנחנו מתכוונים?כזרוע השיווק אנחנו חייבים לדעת לנצל את המומנטום הזה של סוף השנה כדי לתת ללקוחותינו (הקיימים והפוטנציאלים) חיזוק להחלטה שהשקיע את התקציב הנותר בפתרונות שלנו. אם נצליח, זה יהיה Win-win situation. אנחנו, כגוף מכירות, יודעים איך לייצר מבצעי סוף שנה אטרקטיביים ללקוחותינו - ועדיין לשמור על אחוזי הרווחיות שלנו, והם (הלקוחות) יכולים להרוויח יותר בתקציב נתון. סוף השנה הוא קו התפר בין ניצול התקציב הנוכחי – לתכנון התקציב הבא – ואנחנו כשיווק חכם, חייבים לכוון לשני ה"תקציבים". כך נוכל גם לקדם את מכירות סוף השנה שלנו, וגם להיכנס לתקציב הלקוחות שלנו בשנה הבאה. אז השנה, במקום לבזבז את כל מה שנשאר על המון ציוד משרדי, בואו ונראה איך אפשר לנצל אותו לטובת עמידה ביעדי המכירות וקידום יעדי המכירות של השנה הבאה.
קרא עוד

29 אוק שלום יניב

האם מספיקה פניה אישית כדי לתת תחושה אישית?

בדיוק עכשיו, בעת כתיבת הפוסט, הטלפון שלי מצלצל ועל הקו – הודעה קולית אישית במיוחד:" שלום, זוהי הודעה אישית במיוחד עבורך ועבורך (זכר ונקבה). יש לנו הצעה מיוחדת..."כן, כבר זמן מה שהטרנד השולט בעולם הקמפיינים, און ליין ואוף ליין – הוא פרסונליות. אחרי שהטכנולוגיה והדיגיטליות והקדמה הפכו את היחסים שלנו עם הלקוחות והיחסים שלנו בכלל למשהו וירטואלי, קר ומנוכר, ובגלל שכמויות המסרים אליהם אנחנו נחשפים הן עצומות, הבנו שכדי באמת להגיע לאנשים – צריך לתת להם תחושה אישית יותר, קרובה, אכפתית.אז היום כולם עושים "קמפיינים פרסונליים". בB2C זה פשוט יחסית. כמעט תמיד מספיק להשתמש בשם הלקוח, או בתאריך הולדתו, כדי לתת לו תחושה שמכירים אותו. קוקה קולה עשו את זה עם הבקבוקים עם השמות, פרסומאים שולחים דיוורים עם שם הנמען בראשם (בתקווה שרשימות הקשר שלהם מעודכנות) ואנשי טלמרקטינג מקפידים לפתוח את השיחה בפנייה אישית, מלב אל לב... אז נכון שעם הזמן זה נהיה קצת משעמם וקצת רווי ומשומש ונכון שלא היה מזיק לנסות ולהכיר את המשתמש קצת יותר לעומק – כדי לתת לו תחושת פרסונליות אמינה יותר, אבל עדיין – זה יכול לעבוד.כשמדובר בשיווק B2B לעומת זאת– העניין קצת מורכב יותר.
קרא עוד