הבלוג שלנו

11 דצמ חכמת ההמונים

טוב, נראה שזה עובד.בניוזלטר האחרון שהוצאנו, נתנו לכם אופציה לבחור בין 3 תבניות עיצוביות שונות. רצינו לבדוק מה רמת ההשתתפות, מה המשמעות של האינטראקציה עם הקורא על גבי הניוזלטר, למדוד קליקים, שיתופים וגם כמובן - לבחור בתבנית חדשה ולעשות את זה בדרך דמוקרטית..(-:אז ככה, קודם כל,...

קרא עוד

09 דצמ שונאים סיפור אהבה…

זה קורה במשפחות הכי טובות. בין השיווק למכירות, שתי המחלקות הקרובות והקשורות ביותר בארגון, יש לא מעט מחלוקות ומתחים על רקע של חלוקת תקציב, משאבים, הכרה ותשומות.בחברות קטנות, הדבר אינו מורגש, או אינו קיים. היקף החברה אינו מצדיק הקמת מחלקת שיווק עצמאית או העסקת איש שיווק במשרה מלאה ומנהל המכירות בד"כ, חובש בנוסף גם את כובע השיווק (ועם עצמו, הוא מסתדר מצוין). וברור, כשמדובר במנהל אחד, שצריך להחליט איפה לשים את הביצים, הוא בד"כ שם אותם בסל המכירות, ובצדק. בזה נמדדת החברה, משם מגיעות ההכנסות ועל סמך נתוני המכירות – מוחלט האם יש לחברה זכות קיום או לא..העניין מתחיל כשהחברה גדלה, ותחום השיווק מתחיל לקבל משמעות וחשיבות. אז, מתחילים הקרבות האמיתיים, העלולים להפוך בהמשך, למלחמת אחים של ממש.אבל למה?
קרא עוד

26 נוב מעז יצא מתוק

זו לא חוכמה לקחת מוצר מצליח, שיש לו דרישה עצומה בשוק ומעט מאד מתחרים – ולשווק אותו. לא מבחינה כספית, לא מבחינת מסרים, לא מבחינת אסטרטגיה. החוכמה האמיתית היא להצליח ולשווק מוצר, שירות או חברה, שיש להם הרבה מתחרים, בעיית תדמית, ביקוש נמוך או כל דבר אחר העשוי להוות מגבלה.שיווק טוב, חכם ויצירתי, הוא כזה היודע להתייחס אל הקושי – כאל אתגר ולעשות מהלימונים – לימונדה. איש שיווק טוב יודע, שהכוח של אמירה או פעילות שיווקית הנגזרת מה"חסרון" של המוצר או של השירות, יכול להיות הרבה יותר גדול מהבאנליזציה של שיווק היתרונות הקיימים והמוכרים. עצם העובדה שאנחנו "מודים" בבעיה, מייצרת אמינות, הזדהות והקשבה אצל קהל היעד. היא שוברת את ההתנגדויות שיש לאנשים כנגד הבעיה שהם מזהים אצלנו ומאפשרת להם לנהל אתנו שיח פתוח וכנה על המוצר.
קרא עוד

18 נוב הדלק אורות כדי להראות

בחורף צריך להדליק אורות כדי להראות. גם בשיווק. הקור והחשיכה המוקדמת מובילים את האנשים (הלקוחות פוטנציאלים שלנו) להישאר בבית או במשרד (כל מקום שיש בו מפזר חום) ומחייבים אותנו, אנשי השיווק, לעשות מאמץ ולהאיר את עצמנו באור אחר כדי להגיע אליהם. החורף מוביל לירידה חדה במצב הרוח – וזה הוכח. מחקרים הוכיחו כי בשעות החושך ישנה ירידה חדה במצב הרוח בעקבות הפרשה מופחתת של חומרים המעודדים מצב רוח חיובי המובילה לעלייה במקרי דכאון. גם מבחינה פסיכולוגית, תחושת היום המתקצר מייצרת תחושת דכדוך ותסכול ופוגעת בתפקוד היומיומי, במוטיבציה בעבודה, ברצון לאינטראקציות חברתיות ובכלל. איך זה משפיע על המשק? הכלכלה? הצריכה? משפיע גם משפיע. איגוד לשכות המסחר מצא כי בזמן שעון חורף, יורדת הצריכה הפרטית בכ-15%, ונכון, הוא התייחס לצריכה פרטית, לאנשים שהולכים וקונים לעצמם, אבל אפשר לגזור מכאן גם כל השפעת החורף על מגזר הB2B.כי הרי כמו שכבר שאמרנו פעם מאחורי כל B – יש Ben Adam וגם על המגזר העסקי, הקור משפיע .
קרא עוד

09 נוב …It's not over till it's over

שיווק סוף שנה..

אוטוטו נגמרת שנת התקציב (במרבית הארגונים) וכמעט תמיד – משהו נשאר. אצלנו ואצל הלקוחות שלנו. השקעה בשיווק ברבעון האחרון של השנה, היא אפקטיבית ביותר גם בהיבט ניצול התקציב של הארגון שלנו, וגם בהיבט "סיוע" ללקוחותינו בניצול התקציב שלהם ובתכנון התקציב לשנה הבאה. למה אנחנו מתכוונים?כזרוע השיווק אנחנו חייבים לדעת לנצל את המומנטום הזה של סוף השנה כדי לתת ללקוחותינו (הקיימים והפוטנציאלים) חיזוק להחלטה שהשקיע את התקציב הנותר בפתרונות שלנו. אם נצליח, זה יהיה Win-win situation. אנחנו, כגוף מכירות, יודעים איך לייצר מבצעי סוף שנה אטרקטיביים ללקוחותינו - ועדיין לשמור על אחוזי הרווחיות שלנו, והם (הלקוחות) יכולים להרוויח יותר בתקציב נתון. סוף השנה הוא קו התפר בין ניצול התקציב הנוכחי – לתכנון התקציב הבא – ואנחנו כשיווק חכם, חייבים לכוון לשני ה"תקציבים". כך נוכל גם לקדם את מכירות סוף השנה שלנו, וגם להיכנס לתקציב הלקוחות שלנו בשנה הבאה. אז השנה, במקום לבזבז את כל מה שנשאר על המון ציוד משרדי, בואו ונראה איך אפשר לנצל אותו לטובת עמידה ביעדי המכירות וקידום יעדי המכירות של השנה הבאה.
קרא עוד

29 אוק שלום יניב

האם מספיקה פניה אישית כדי לתת תחושה אישית?

בדיוק עכשיו, בעת כתיבת הפוסט, הטלפון שלי מצלצל ועל הקו – הודעה קולית אישית במיוחד:" שלום, זוהי הודעה אישית במיוחד עבורך ועבורך (זכר ונקבה). יש לנו הצעה מיוחדת..."כן, כבר זמן מה שהטרנד השולט בעולם הקמפיינים, און ליין ואוף ליין – הוא פרסונליות. אחרי שהטכנולוגיה והדיגיטליות והקדמה הפכו את היחסים שלנו עם הלקוחות והיחסים שלנו בכלל למשהו וירטואלי, קר ומנוכר, ובגלל שכמויות המסרים אליהם אנחנו נחשפים הן עצומות, הבנו שכדי באמת להגיע לאנשים – צריך לתת להם תחושה אישית יותר, קרובה, אכפתית.אז היום כולם עושים "קמפיינים פרסונליים". בB2C זה פשוט יחסית. כמעט תמיד מספיק להשתמש בשם הלקוח, או בתאריך הולדתו, כדי לתת לו תחושה שמכירים אותו. קוקה קולה עשו את זה עם הבקבוקים עם השמות, פרסומאים שולחים דיוורים עם שם הנמען בראשם (בתקווה שרשימות הקשר שלהם מעודכנות) ואנשי טלמרקטינג מקפידים לפתוח את השיחה בפנייה אישית, מלב אל לב... אז נכון שעם הזמן זה נהיה קצת משעמם וקצת רווי ומשומש ונכון שלא היה מזיק לנסות ולהכיר את המשתמש קצת יותר לעומק – כדי לתת לו תחושת פרסונליות אמינה יותר, אבל עדיין – זה יכול לעבוד.כשמדובר בשיווק B2B לעומת זאת– העניין קצת מורכב יותר.
קרא עוד

23 ספט הרמת כוסית – להנחתה…

 עוד כשהיינו בצופים (או בנוער העובד או בשומר הצעיר...) למדנו גאוות יחידה מה היא. המנונים, חולצות ותחושת קבוצתיות חזקה, אפיינו את אחרי הצהריים שלנו אז. בצבא זה ברור. חלק מהכוח שלנו כלפי חוץ, זה העוצמה הפנימית שלנו, האמונה שאנחנו נמצאים במקום הכי טוב, הכי נחשב וגם אם לא, המפקדים שלנו ידאגו לתת לנו תחושה כזאת. לתחושת המעורבות של כל פרט ופרט – אל הקבוצה, לקשר שהוא מרגיש אל המסגרת בה הוא נמצא, יש השלכה מידית ועצומה על התפקוד שלו בתוכה, על היעילות, על כוח הרצון, על המחויבות ועל הדרך בה הוא מייחצן את המקום בו הוא נמצא.ראהש1 וכן, גם באזרחות זה תופס, ובעיקר בעסקים. עובד מעורב ומחויב (Emotional Engagement) נותן יותר למקום בו הוא נמצא – וההפך. עובד מתוסכל וממורמר עשוי לגרום לנזק עצום, תדמיתי, כלכלי ואפילו פיזי.
קרא עוד

16 ספט לינקאדין ככלי חיבוקי

את לינקאדין לא צריך להציג, אבל את יכולות השיווק בלינקאדין – אולי כדאי.אנחנו לא מדברים רק על הפוסטים והבאנרים הממונים, אלא דווקא על היכולת שלנו להגיע בצורה ממוקדת אל אנשי הקשר הרלוונטיים לנו במיוחד, לפגוש אותם בהרבה מאד צמתים ברשת (קבוצות בהן הם חברים, הודעות...

קרא עוד

25 אוג שיווק חובק מדינה (פוסט – טראומה…)

רגע אחרי שגמרנו לחבק את החיילים ולהרעיף עליהם אוכל, תחתונים ודאודורנטים, התפנינו לחבק את הדרום. מדינה שלמה חיבקה ועודנה מחבקת ערים, עסקים ותושבים, מגדרה – דרומה: שווקים בתל אביב, מכירות בהרצליה, אתרי אינטרנט לקנייה ממוצרי הדרום, שיתופים בווטסאפ ובפייסבוק, דגים, פירות וציוד לבית הספר. ומסתבר שכן, חיבוק הוא פלטפורמה שיווקית לא רעה.חיבוק      
קרא עוד