הבלוג שלנו

19 פבר יש לי יום יום משפחה… B2B Family Day

טוב, יום המשפחה היום ואנחנו לא יכולים שלא להתייחס אליו, כרגיל, מההיבט השיווקי.כולנו יודעים שכשמדובר בענייני משפחה, הרגלי הקנייה שלנו אחרים. אנחנו לא מתפשרים. זה מתחיל מחתונות מטורפות, דרך פריחה של תעשיית מוצרי התינוקות והילדים, להפקות ענק של ימי הולדת ועוד ועוד. כשמדובר בB2C – השיווק למשפחה...

קרא עוד

03 פבר אחרי!

אחרי! 5 דברים שצריך כדי להיות מנהיג (מומלץ למנהיגינו ליישם עד ה-17.3, ולנו, אנשי השיווק – ליישם יום יום.) רגע (או חודש וחצי) לפני  הבחירות, רצינו לדסקס אתכם את נושא המנהיגות. מה הופך אדם מן השורה – למנהיג, אילו תכונות הופכות אותו לכזה ואיך אפשר ליישם מנהיגות – גם...

קרא עוד

07 ינו הדרך מ-B ל-C… (ולהפך)

5 דברים ששיווק B2B צריך ללמוד משיווק B2C כדי להגיע אל הלקוח קודם כל עובדה מפתיעה: מאחורי כל לקוח עסקי וכל פונקציה מקצועית אליה פונה שיווק B2B, יש...

קרא עוד

22 ינו שלושת הסרטונים הכי מצחיקים למוצרי B2B

"A good laugh is a nice gift to give your customers." Tim Washerהומור עובד. זה ידוע. בפרסומות, בסרטים וברשתות החברתיות, אנשים נהנים יותר מתכנים הומוריסטיים. הם קלילים, זכירים, מצוינים כנושאי שיחה וקלים לשיתוף והעברה. לא פלא שמרבית הסירטונים הויראליים - הם מצחיקים.אבל מה קורה כשההומור מגיע לשיווק...

קרא עוד

01 ינו 10 דברים שלא ידעתם (ואולי כן) על שורת הנושא במייל…

טוב, כמו שהבנתם משורת הנושא האטרקטיבית והמניעה לפתיחה שלנו, הפוסט הזה עוסק במה צריך להיכתב בשורת המייל (השיווקי כמובן) או הניוזלטר, כדי לגרום לקורא לפתוח אותו. כולנו יודעים שבתוך השפע האדיר של המיילים הנשלחים אלינו (רובם הגדול דואר זבל), אנחנו צריכים לבלוט, להצטייר כאמינים ולגרום לקורא...

קרא עוד

28 דצמ ירוק אקסטרה מייל

לא סתם בחרנו ירוק. אנחנו באמת מאמינים בזה. מפרידים זבל, לא משתמשים בחד פעמי, משתמשים בחומרים מתכלים...המודעות לאיכות הסביבה עולה בהדרגה, ונוכחת מאד בתכניות לימודים, בטלוויזיה ובפרסומות: דנה אינטרנשיונל ממחזרת בקבוקים, איבגי נשאר נקי וגיבורי על מפרידים אשפה. אבל דווקא השיווק, המוחצן, הנוכח, זה שנמצא בכנסים, בקמפיינים וברשתות חברתיות– לא עושה מספיק מבחינתו.ולמה הכוונה? אנחנו לא מדברים על שיווק של מוצרים ירוקים, אלא על להפוך את תהליך השיווק עצמו – לירוק.אז קודם כל, יש כבר שיווק ירוק – והוא השיווק הדיגיטלי. השיווק הדיגיטלי חוסך בנייר (פליירים, פולדרים, כרטיסי ביקור) בדלק ובאופן כללי – פחות מזהם את הסביבה בהשוואה להפצת חומרים שיווקיים בדרך המסורתית. הבעיה היחידה היא, שהוא לא מיוחצן כירוק. הוא חדשני, הוא מדיד, הוא אפקטיבי – אבל ירוק? אז כן. הוא ירוק וזאת אחת הסיבות שאנחנו אוהבים אותו.
קרא עוד

24 דצמ שיעור בסיעור

shutterstock_120030211-[Converted]חורף. בחוץ סערה (נניח שכן, לא ממש) וגם אצלנו, במשרד, סוערים המוחות... אנחנו בעיצומה של ישיבת צוות בניסיון לפצח, ביחד, מה הקונספט הנכון, המדויק והמקורי ביותר עבור קמפיין חדש לאחד מלקוחותינו.סיעור מוחות הוא טכניקה פופולרית ומוכרת לשבירת מחסומי חשיבה ולפתרון בעיות יצירתי ופורה. הוא מקובל מאד במשרדי פרסום ושיווק, הנדרשים ליצירתיות יומיומית אבל שימושי גם בכל סיטואציה אחרת הנדרשת לפתרון. אבל מסתבר, שלא כולם תמימי דעים לגבי אפקטיביות הטכניקה והצלחתה באמת לייצר מגוון רעיונות מקוריים ויצירתיים.  למה? נשאיר אתכם קצת במתח.... קודם כל, בואו נדבר קצת על הדרך המקובלת, המוכרת והמובנית לקיום מוצלח של סיעור מוחות ואח"כ נפנה לפתור את הבעיתיות שעשויה להתעורר תהליך.
קרא עוד

11 דצמ חכמת ההמונים

טוב, נראה שזה עובד.בניוזלטר האחרון שהוצאנו, נתנו לכם אופציה לבחור בין 3 תבניות עיצוביות שונות. רצינו לבדוק מה רמת ההשתתפות, מה המשמעות של האינטראקציה עם הקורא על גבי הניוזלטר, למדוד קליקים, שיתופים וגם כמובן - לבחור בתבנית חדשה ולעשות את זה בדרך דמוקרטית..(-:אז ככה, קודם כל,...

קרא עוד

09 דצמ שונאים סיפור אהבה…

זה קורה במשפחות הכי טובות. בין השיווק למכירות, שתי המחלקות הקרובות והקשורות ביותר בארגון, יש לא מעט מחלוקות ומתחים על רקע של חלוקת תקציב, משאבים, הכרה ותשומות.בחברות קטנות, הדבר אינו מורגש, או אינו קיים. היקף החברה אינו מצדיק הקמת מחלקת שיווק עצמאית או העסקת איש שיווק במשרה מלאה ומנהל המכירות בד"כ, חובש בנוסף גם את כובע השיווק (ועם עצמו, הוא מסתדר מצוין). וברור, כשמדובר במנהל אחד, שצריך להחליט איפה לשים את הביצים, הוא בד"כ שם אותם בסל המכירות, ובצדק. בזה נמדדת החברה, משם מגיעות ההכנסות ועל סמך נתוני המכירות – מוחלט האם יש לחברה זכות קיום או לא..העניין מתחיל כשהחברה גדלה, ותחום השיווק מתחיל לקבל משמעות וחשיבות. אז, מתחילים הקרבות האמיתיים, העלולים להפוך בהמשך, למלחמת אחים של ממש.אבל למה?
קרא עוד

26 נוב מעז יצא מתוק

זו לא חוכמה לקחת מוצר מצליח, שיש לו דרישה עצומה בשוק ומעט מאד מתחרים – ולשווק אותו. לא מבחינה כספית, לא מבחינת מסרים, לא מבחינת אסטרטגיה. החוכמה האמיתית היא להצליח ולשווק מוצר, שירות או חברה, שיש להם הרבה מתחרים, בעיית תדמית, ביקוש נמוך או כל דבר אחר העשוי להוות מגבלה.שיווק טוב, חכם ויצירתי, הוא כזה היודע להתייחס אל הקושי – כאל אתגר ולעשות מהלימונים – לימונדה. איש שיווק טוב יודע, שהכוח של אמירה או פעילות שיווקית הנגזרת מה"חסרון" של המוצר או של השירות, יכול להיות הרבה יותר גדול מהבאנליזציה של שיווק היתרונות הקיימים והמוכרים. עצם העובדה שאנחנו "מודים" בבעיה, מייצרת אמינות, הזדהות והקשבה אצל קהל היעד. היא שוברת את ההתנגדויות שיש לאנשים כנגד הבעיה שהם מזהים אצלנו ומאפשרת להם לנהל אתנו שיח פתוח וכנה על המוצר.
קרא עוד
">