דווקא עכשיו – שיווק בישראל

20 אפר דווקא עכשיו – שיווק בישראל

לרגל יום העצמאות ה-67 ובכלל, רצינו לדבר קצת על שיווק ישראלי, לישראלים, בעברית.

למה?

כי בעסקים אנחנו שואפים בד"כ לגלובליות, להכרה בינלאומית, לסניפים בחו"ל ולניחוח זר,
אבל לא תמיד שיווק "חו"לי", זה מה שעובד.

כסוכנות שיווק המתמחה בקהלי הייטק, מדיקל וטכנולוגיה, אנחנו נתקלים לא מעט בהתלבטות האם לפרסם בעברית או באנגלית, האם לכתוב את האתר בשתי השפות או להסתפק באחת, האם להשתמש בקמפיין מחו"ל – או לעשות אדפטציה אלינו, לישראל.

פעמים רבות, בעיקר כאשר למוצר שלנו יש שם באנגלית וכל המונחים הקשורים בו גם הם באנגלית, נראה טבעי יותר להמשיך גם לכותרת, סלוגן וטקסט באנגלית. אבל לא תמיד.
חשוב לזכור ששפה – היא תרבות. שפה היא מטען רגשי, היא זכרונות, ואין כמו שפת האם (בשילוב אימג'ים מקומיים…) כדי להתחבר ברמה הכי בסיסית – והכי עמוקה בו זמנית.

איך זה בא לידי ביטוי?
במוצרי B2C, אפשר לראות את זה מצויין – בפרסומות.
אין דבר שיותר מרגש אותנו מפרסומת ישראלית כזאת, מחוספסת, על החייל שחוזר, על הילד בגן, על העולה החדש…
אנחנו מזילים דמעה בפרסומת לקוטג', ונחנקים מהתרגשות בפרסומת לטלפון נייד.

בחברות B2B לעומת זאת, מדובר פעמים רבות בחברות בינלאומיות גדולות עם נציגויות מקומיות, בין היתר – בישראל, כאשר לפעמים חומרי השיווק והפרסום חייבים להגזר מהחומרים הבינלאומיים, לעתים מגדירות החברות שימוש באנגלית באופן גורף, אבל במקרים אחרים –יש הרבה מקום להיות ישראלים. כי גם בB2B מדובר, בסופו של דבר, באנשים שצריכים להתחבר למה שהם רואים.

הקמפיין שלנו, דיגיטלי או אחר, עם מסרים שיווקים ישראליים, יכול להיות ההזדמנות שלהם לנוח מ"העבודה", להרגיש בבית ולקבל את הדברים בצורה הרבה יותר פתוחה.
יש כאן קהילת הייטק וטכנולוגיה גדולה, מפותחת ורווית אנגלית. קהילה שמתכתבת באנגלית, מקיימת שיחות ועידה באנגלית וקוראת חומרים טכניים באנגלית, ובתוך כל זה, דווקא קמפיין שיווקי בעברית, יכול פתאום לתפוס את תשומת הלב הרבה יותר. לדבר בגובה העיניים ויחד עם זאת – לא לשדר פרובינציאליות.

גם מגמת השיווק הפרסונלי, התופסת תאוצה ככל שהוירטואליות מרחיקה אותנו מחיבור ממשי עם קהל היעד, מקבלת משנה תוקף כאשר אנו משתמשים באלמנטים תרבותיים המדברים אל אותו קהל, בשפתו.

חיבור קמפיינים למועדים וארועים ישראליים, Give Away תוצרת הארץ, או כזה המסמל משהו ישראלי, הרצאות של בכירי התחום – מן הארץ, כל אלה, מאפשרים ללקוחות שלנו להתחבר בקלות למסר ויכולים להקל עליהם בבחירת המוצר.

כי אחרי הכל, אנשים אוהבים לטייל בעולם, אבל הכי הם אוהבים לחזור הביתה.

חג עצמאות שמח !

2 תגובות
  • עמית פוזנר
    פורסם ב 16:11h, 21 אפריל הגב

    כל מילה מיותרת פרט ל כל הכבוד !

  • ארז רז
    פורסם ב 23:19h, 21 אפריל הגב

    הי עמית,
    תודה רבה:)
    ארז

כתוב תגובה