ירוק אקסטרה מייל

28 דצמ ירוק אקסטרה מייל

לא סתם בחרנו ירוק. אנחנו באמת מאמינים בזה. מפרידים זבל, לא משתמשים בחד פעמי, משתמשים בחומרים מתכלים…

המודעות לאיכות הסביבה עולה בהדרגה, ונוכחת מאד בתכניות לימודים, בטלוויזיה ובפרסומות: דנה אינטרנשיונל ממחזרת בקבוקים, איבגי נשאר נקי וגיבורי על מפרידים אשפה.
אבל דווקא השיווק, המוחצן, הנוכח, זה שנמצא בכנסים, בקמפיינים וברשתות חברתיות– לא עושה מספיק מבחינתו.

ולמה הכוונה?
אנחנו לא מדברים על שיווק של מוצרים ירוקים, אלא על להפוך את תהליך השיווק עצמו – לירוק.

אז קודם כל, יש כבר שיווק ירוק – והוא השיווק הדיגיטלי.
השיווק הדיגיטלי חוסך בנייר (פליירים, פולדרים, כרטיסי ביקור) בדלק ובאופן כללי – פחות מזהם את הסביבה בהשוואה להפצת חומרים שיווקיים בדרך המסורתית.
הבעיה היחידה היא, שהוא לא מיוחצן כירוק. הוא חדשני, הוא מדיד, הוא אפקטיבי – אבל ירוק?
אז כן. הוא ירוק וזאת אחת הסיבות שאנחנו אוהבים אותו.

 ומה עוד? אילו עוד מישורי שיווק אפשר להוריק?
ניקח את הכנסים והאירועים שאנחנו עושים.
בכנסים שאנחנו עורכים עבור לקוחותינו, אנחנו משתדלים למקם עמדת מחזור תגים ביציאה מהכנס. עמדה כזאת מחד משדרת ירוק – ומאידך, חוסכת לחברה כסף עתידי על ייצור תגים בכנס הבא.
גם הGive away שאנחנו מחלקים, הם פעמים רבות מתנות מחומרים ממוחזרים, שקיות ואריזות מתכלות, מחברות ירוקות ועוד.
רעיון נוסף, שמציעה החברה לקיימות הוא לערוך את הכנסים בחיק הטבע, או במקום עם זיקה אליו, כנסים המייצרים חוויה אחרת המחזקת ומדגישה את האג'נדה הירוקה של הארגון.

אם בווירטואליות ירוקה עסקינן, הטכנולוגיות הקיימות היום מאפשרות לייצר פעילויות שיווק חדשניות ווירטואליות בהמון דרכים. טכנולוגיית הQR Code למשל, מאפשרת לנו לאסוף נתונים, לערוך הגרלות וירטואליות ולהניע לפעולה – בקליק, ולאסוף ללא שימוש בנייר וללא צורך במפגש פיזי.
אפשר גם לקיים כנסים וירטואלים דוגמת Webinars, אשר כאלה אנחנו מפיקים לא מעט עבור לקוחותינו. Webinars, מעבר אשר מעבר לעובדה שהם מאפשרים השתתפות "מהבית" וחוסכים למשתתפים בהם זמן רב – הם גם ירוקים וחוסכים את כל ההתכנסות הפיזית, על כל האנרגיה המתבזבזת בה.

אין ספק שהיום, בתוך שפע המוצרים, הפיתוחים, האפליקציות והתוכנות, כדי ליצור בולטות, אנחנו צריכים לייצר ערך מוסף. ערך מוסף חברתי, קהילתי או סביבתי.
שיווק ירוק, מעבר לחסכון ולתרומתו לסביבה, מייצר לארגון תדמית של מעורבות, של אכפתיות מהקיים ומהעתיד להתקיים, ושל מחויבות – לא רק כלפי עצמו.

(נ.ב. – ירוק ירוק, אבל דבר אחד אנחנו לא ממחזרים… תוכן.)

 

 

 

אין תגובות

כתוב תגובה