מעז יצא מתוק

26 נוב מעז יצא מתוק

זו לא חוכמה לקחת מוצר מצליח, שיש לו דרישה עצומה בשוק ומעט מאד מתחרים – ולשווק אותו. לא מבחינה כספית, לא מבחינת מסרים, לא מבחינת אסטרטגיה.
החוכמה האמיתית היא להצליח ולשווק מוצר, שירות או חברה, שיש להם הרבה מתחרים, בעיית תדמית, ביקוש נמוך או כל דבר אחר העשוי להוות מגבלה.

שיווק טוב, חכם ויצירתי, הוא כזה היודע להתייחס אל הקושי – כאל אתגר ולעשות מהלימונים – לימונדה.
איש שיווק טוב יודע, שהכוח של אמירה או פעילות שיווקית הנגזרת מה"חסרון" של המוצר או של השירות, יכול להיות הרבה יותר גדול מהבאנליזציה של שיווק היתרונות הקיימים והמוכרים.
עצם העובדה שאנחנו "מודים" בבעיה, מייצרת אמינות, הזדהות והקשבה אצל קהל היעד.
היא שוברת את ההתנגדויות שיש לאנשים כנגד הבעיה שהם מזהים אצלנו ומאפשרת להם לנהל אתנו שיח פתוח וכנה על המוצר.

בשנות ה-70, עלתה פולקסווגן עם הסיסמא: "הפולקסווגן של 1970 יישאר מכוער עוד זמן רב".
דרך חסרון הlook, היא חיזקה את תחושת ה-I'm here to stay ואת האמינות ארוכת הטווח שלה.

הגדילו לעשות, המשווקים של תפוח האדמה החדש והמוכתם.
לכתמים האדומים הם קראו "נשיקות" והתפוח, שנראה חולה – הפך לחולה אהבה.

ואי אפשר שלא להזכיר את הפרסומת הקטנה והחכמה הזאת לSmart, שלא פוחדת להראות מה Smart לא מסוגלת לעשות – כדי בסוף להראות מה היא כן.

 

כדאי לנסות בבית

אז איך אנחנו יכולים להפוך את החסרון שלנו – ליתרון?
כמה דוגמאות…

•  חברה קטנה, כזו שגודלה עלול לפגוע בקשר עסקי כזה או אחר או להאיר באור שלילי וחובבני את המוצרים שלה, תמתג את עצמה כ"חברת בוטיק" ותיתן דגש על מערכת היחסים הקרובה שלה עם לקוחותיה, על היחס אישי ועל התאמת הפתרונות המבוססת על ההכרות המעמיקה עם צרכי הלקוח.

•  חברת סטארט אפ לעומת זאת, שאצלה החיסרון ניכר בוותק ובניסיון, יכולה לתת דגש על האג'יליות שבה, על החדשנות, חוסר המקובעות והחשיבה מחוץ לקופסא.

•  אם המוצר שלנו לא מתאים למגזרים רבים – נציג אותו כנישתי, כממוקד קהל יעד ספציפי – ואותנו, כמומחים לקהל היעד הזה.

•  אם קצב עדכוני הגרסה שלנו איטי מדי – נציג את הגרסאות הקיימות כיציבות ואמינות,

ואם הקצב מהיר מדי, זה לא בגלל שתהליך העבודה שלנו לא מסודר ואנחנו עסוקים ב"כיבוי שריפות" – אלא בגלל שאנחנו תמיד עם היד על הדופק, קשובים לשטח ומעדכנים בהתאם.

ויש עוד המון.

הרעיון הוא להסתכל על נקודות התורפה שלנו מזווית אחרת, לבחון אותן באור אחר, ולהבין איך הן יכולות לשרת אותנו, במקום להכשיל.
כן. לפעמים אפשר לראות הרבה יותר דרך חצי הכוס הריקה – מאשר דרך החצי המלא.

 

 

אין תגובות

כתוב תגובה