הצצה לשיווק הדיגיטלי ב-2020

10 יונ הצצה לשיווק הדיגיטלי ב-2020

מחוגי הזמן סוגרים על השנה הנוכחית, ו-2020 כבר מראה את אותות השינוי באסטרטגיות השיווק השונות, ובהן כמובן השיווק הדיגיטלי ב-B2B. מבחינתנו זו הזדמנות מצויינת לבדוק מה מחכה לנו מעבר לפינה, כדי שנגיע ערוכים ככל הניתן.

 

נתחיל, מן הסתם, בניתוח הצרכן העתידי:

יהיה זה ארגון, חברה או לקוח סופי – הצרכן המודרני כיום חסר סבלנות. הוא חשוף, מוצף ושרוי בעולם של אפשרויות ובחירות בלתי מוגבלות. ככל שהצרכן הזה יתפתח – הוא ידרוש יותר ויקבל יותר, כבר ב-2020.

על סמך ניסיון בשטח ומגמות שראינו בשנים האחרונות – עלינו להתמקד ב-4 גורמים עיקריים:

1) הצרכנים יצפו למוצרים ושירותים ייחודיים המותאמים ישירות עבורם, במקום עוד מוצרים גנריים. חיזוק עניין ההתאמה האישית יקבל משקל משמעותי יותר, וניתן לראות זאת כבר במגמות עכשוויות, כדוגמת אזניות בהדפסת תלת ממד לפי מבנה האוזן של הצרכן.

2) חיים פשוטים: הכל יצטרך להיות קל יותר, מהיר יותר ומהנה יותר. כמות המידע האדירה המציפה אותנו תאלץ את הצרכנים לתעדף תמונות ואלמנטים חזותיים על פני מילים ותכנים טקסטואליים. זו הולכת להיות ההגדרה החדשה לנוחות, ואנשי השיווק יידרשו להציג את הדברים בשפה ויזואלית חדשה, במקום להגיד אותם.

3) אנושיות: ככל שאנו נעשים יותר דיגיטליים – כך נדרוש יחס וחוויית משתמש אישית יותר. תגובות שאינן אוטומטיות, מענה ידידותי. גם אם הוא לא יהיה מיידי כמו האוטומטי – המענה האנושי יהיה זה שיספק את הצרכנים.

4) הגאווה שברכישה: הצרכנים ירצו להיות חלק ממשהו גדול וטוב, מחברה שעושה דברים מדהימים.

אם החברה שלכם מדהימה או עושה דברים מדהימים – זה הזמן להפגין זאת!

 

דיגיטציה

אנחנו בדרכנו לעידן שבו הטכנולוגיה תאומץ באופן מוחלט, ויהיה קשה מאד להפריד את דרישות הצרכנים מהטכנולוגיה.

לכן, כשתתכנו את האסטרטגיה עבור השיווק הדיגיטלי שלכם ב-2020, כדאי שתתמקדו בשני עמודי יסוד:

1) ודאו שאתם מסתמכים על מוצרים דיגיטליים בעלי הטכנולוגיה המתאימה לכם ביותר, ממשק משתמש ידידותי וחווייתי, וכלי ניתוח נתונים חזקים ויעילים.

2) המשיכו להשקיע מאמצים ומשאבים בחיזוק המגע האישי. דאגו כי יש לכם "אדם מאחורי הדלפק".

מקווים שאתם כבר מוכנים ל-2020, אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

אין תגובות

כתוב תגובה