10 דברים שלא ידעתם (ואולי כן) על שורת הנושא במייל…

01 ינו 10 דברים שלא ידעתם (ואולי כן) על שורת הנושא במייל…

טוב, כמו שהבנתם משורת הנושא האטרקטיבית והמניעה לפתיחה שלנו, הפוסט הזה עוסק במה צריך להיכתב בשורת המייל (השיווקי כמובן) או הניוזלטר, כדי לגרום לקורא לפתוח אותו.
כולנו יודעים שבתוך השפע האדיר של המיילים הנשלחים אלינו (רובם הגדול דואר זבל), אנחנו צריכים לבלוט, להצטייר כאמינים ולגרום לקורא – לפתוח אותנו.
לכולנו גם ברור ששורת הנושא צריכה להיות קצרה, קולעת, מסקרנת ומניעה לפעולה.
עד כאן, לא חידשנו כלום.

shutterstock_120322075_small

מסתבר שהנושא מורכב הרבה יותר. השוני בין סוגי המיילים השונים (מכירתי, תדמיתי, עסקי, אישי), סיבת הפנייה שלנו, אופי קהל היעד ועוד ועוד – משליכים על ניתוח וניסוח השורה.
לא מעט מחקרים נעשו בנושא, הן ע"י חברות שיווק ופרסום והן ע"י חברות המפתחות פלטפורמות לשליחת ניוזלטרים ושכמותם. אז קראנו, הפנמנו, יישמנו – ועכשיו, אנחנו חולקים אתכם את התורה

(ותודה לאמנדה, מייגן וצ'ימפ (-: )

לפניכם 10 טיפים טובים, שאם תיישמו אותם, אתם עשויים להגדיל משמעותית את אחוזי פתיחת חומרי השיווק הדיגיטליים שלכם…
1. שורת רשימת המכולת (שאנחנו יישמנו ממש כאן…) – מסתבר שניסוחים כמו- "10 דברים שרציתם להגיד ושכחתם ", "7 דברים שיגרמו לכם לאושר" ו"3 סיבות למה לא להתעטש ברכבת." הסתברו כבעלי אחוזי פתיחה גבוהים מאד.
למה? כי אנשים צריכים סדר ורשימה עושה להם כזה. היא פרקטית, היא ברורה, הם יודעים למה לצפות ויודעים מה הם יקבלו.

2. שורת שאלה – האם אתה חושב שתספיק לרכוש דירה בשנה הקרובה? היית רוצה להיות מהנדס עוד שנתיים מהיום?– שורות אלה גורמות לקורא לעצור (לשניה), לחשוב ובמרבית הפעמים גם להיכנס למייל כדי למצוא את התשובה.

3. אורך השורה – לא יותר מ-50 תוים. אמנם, לפעמים שורה ארוכה במיוחד נותנת תחושת אמינות, אינפורמציה, בולטות וכו' – אבל בד"כ, רצוי שתהיה קצרה וקולעת.

4. שורת המקובלים – אנשים לא אוהבים להרגיש שהם מפסידים משהו, שהם אאוטסיידרים, שהם מחוץ לעניינים, לכן שורות כמו: "אל תפספס את מכירות יום ראשון הקרוב" / "נשארו מקומות ספורים"/ "כל הדירות בפרויקט כבר נמכרו… נשארה אחת" – מובילות לפתיחה באחוזים לא רעים בכלל.

5. לא רק מה כן – גם מה לא. מסתבר שיש כמה מלים שכדאי להימנע מהן. מלים תמימות למראה, אך בעלות השפעה שלילית על פתיחת המייל. מלים כמו: חינם, עזרו ל.., הנחה, מבצע ותזכורת. – עשויות להיתפס במערכת כ- Spam או סתם לשדר אי אמינות באופן כללי.

6. פרסונליזציה – אנחנו תמיד מדברים על פנייה אישית כמקדמת התייחסות, פתיחה, הקלקה וכו', אבל מחקרים ממוקדי מיילים גילו שלשימוש בשם הנמען– אין כבר השפעה משמעותית והוא עשוי להיתפס כדואר שיווקי מדי או אפילו כזבל. לעומת זאת לשימוש במיקום הרלוונטי לקורא– "בקרוב בתל אביב" / "מגיע לחיפה…" , או במאפיינים אחרים הקשורים אל הקורא (תחביב, תחום מקצועי) יש השפעה משמעותית על אחוזי הפתיחה.

7. Straight forward – נכון, לפעמים אנחנו רוצים לעורר סקרנות, לכתוב איזה טיזר מעורפל אך מושך… אבל העמימות הזאת עשויה לפגוע בסופו של דבר בנו. באופן כללי צריך לזכור שלאנשים אין זמן והם רוצים לדעת בדיוק מה יש בפנים ואם כדאי להם לפתוח. טיזר יכול להתאים במקרים מסוימים, אבל רק כשהנמען מכיר את השולח ויודע באיזה תחום מדובר.

8. בגובה העיניים – כתיבה בשפה מדוברת, לא מתנשאת ולא מכירתית מדי, מייצרת אמפתיה בקרב הקוראים ובולטת ביחס למאות המיילים האחרים שנכנסים.

9. הכר את הקהל שלך – וזה כ"כ כ"כ חשוב. הפניה, הטון, הסגנון, ההצעה – כולם צריכים להתאים לנמענים שלנו. לא לזלזל בהם, לא לתת להם תחושה של בזבוז זמן, לכבד אותם. פשוט ככה.

10. ולסיום, מסתבר שגם לשורת ה"מאת" יש חשיבות. השורה הזאת צריכה "להתכתב" עם שורת הנושא, להיות בהירה, ברורה, ואולי אפילו לכלול את שמו המפורט של השולח.

לשורה הזאת, כמעט כמו לשורת הנושא, יש השפעה משמעותית על האם המייל יפתח – או לא.

בהצלחה!

 

אין תגובות

כתוב תגובה